Creatie & Campagnes

Subsidie voor opleiding vakmanschap creatieve industrie

Rob Beemster, redactie | 2 september 2014, 12:36

ROC van Amsterdam steekt financiële bijdrage van Regionaal Investeringsfonds in 'creatieve hotspots'.

Het ROCvA had een aanvraag ingediend voor het verder uitbouwen van het Centrum voor Innovatief Vakmanschap voor de creatieve sector, een plaats waar jonge vakmensen terecht kunenn om ideeën om te zetten in producten en diensten. Het voorstel van de scholengemeenschap is als enige aanvraag uit de creatieve sector gehonoreerd.

Het ROCvA wil innovatieve lesprogramma’s ontwikkelen die &;voorzien in de behoefte van het bedrijfsleven.&Onderdeel van de plannen zijn creatieve hotspots, die komen in Amsterdam (de Hallen en op De IJ-oever) en in Hilversum (op het Mediapark) en waar partners van het ROCvA praktijklesen gaat verzorgen, zoals  United, Tolhuistuin, ID&T en House of denim (o.a. HTNK, G-star en Hilfiger).

De onderwijsprogramma’s starten in januari 2015. Dan is ook de kick-off van de , een nieuwe mbo-opleiding voor denim-professionals.

Het Regionaal Investeringsfonds is opgericht om innovatief beroepsonderwijs te stimuleren, waarbij onderwijs en bedrijfsleven nauw samenwerken. Voorwaarde voor projecten is dat de subsidie voor tweederde wordt aangevuld door bedrijven en provincie of gemeente.

 

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items ROCvA Creatieve Industrie

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs