Sweldens wint PIM marketing wetenschapprijs

Het onderzoek van Steven Sweldens, Evaluative Conditioning 2.0, heeft de PIM marketing wetenschapprijs gewonnen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het onderzoek van Sweldens gaat over de directe versus associatieve transfer van gevoel naar merken. In zijn dissertatie gaat hij onder meer in op de meerwaarde van bekend persoon voor merken. Sweldens, die promoveerde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, nam de PIM wetenschapprijs 2010 gisteren in Utrecht in ontvangst.

Sweldens liet twee andere genomineerden achter zich. Dr. Ting Li, die in zijn onderzoek ‘Informedness and Customer-Centric Revenue Management’ blootlegde het inzicht in de rol die informatie heeft in het nemen van revenue management beslissingen kan worden verbeterd. En dr. Merel van Diepen. Zijn schreef haar proefschrift over de dynamiek en concurrentie in geefgedrag aan goede doelen via e-mailmarkerting en gaat onder andere in op de rol die gevoel en emotie daarin speelt. Beiden zijn net als Sweldens verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

De jury van de Marketing Wetenschapsprijs bestaat uit:
Drs. Hans Molenaar, Platform Innovatie in Marketing (voorzitter)
Prof.dr. Tammo Bijmolt (Hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen);
Prof.dr. Ruud Frambach (Hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam);
Dhr. Harald Timmer (partner Accenture);
Drs. Ruud Polman (Directeur Communicatie Randstad);
Dhr. Bjørn Hascher (Uitgever ITcommercie);
Drs. Peter van Woensel Kooij (Redacteur Marketing Tribune);
Dhr. Theo van Vugt (Hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie