Marketing Technology

Telegraaf Media Groep kiest voor Improve digital

Rob Beemster, redactie | 20 april 2017, 13:33

De uitgever neemt afscheid van Rubicon Project als monetisation partner.

De keuze voor Improve Digital betekent dat er een einde komt aan de samenwerking met Rubicon Project dat in Engeland en de VS zwaar onder vuur ligt vanwege gebrek aan transparantie. Het ad-tech bedrijf zou uitgevers een fee vragen en tevens een bedrag in rekening brengen bij adverteerders. De Britse krant The Guardian bereidt om die reden momenteel een rechtszaak voor tegen Rubicon Project
 
Improve Digital gaat met TMG de verkoop verzorgen van alle premium inventory in de Nederlandse markt. Dit zal gerealiseerd worden via het all-in-one advertentieplatform 360 Polaris. Angela Pellaupessy, country manager Benelux bij Improve Digital, licht de overeenkomst toe: 'Wanneer er zo veel inventory beheerd wordt als bjijTMG is een holistische strategie ontzettend belangrijk. Daarnaast is transparantie essentieel voor een succesvolle samenwerking, vooral nu.'
 
Improve Digital zal de premium inventory van TMG verkopen, inclusief titels als De Financiële Telegraaf, Telesport, Vrouw en Privé.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Holistic

(20 april 2017, 22:48)
Een setup met een adserver (Adtech) een SSP (ID) en tweede SSP (nog steeds rubicon tags komen voorbij) + verschillende andere technieken is geen holistische oplossing?
Om over het ontbreken van headerbidding nog maar te zwijgen

#onwetendheid

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs