Thonik ontwikkelt nieuwe huisstijl Holland Festival

Holland Festival koos na een uitgebreide selectie designbureauThonik om de nieuwe huisstijl van het festival te ontwikkelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Holland Festival, dat een rijke vormgevingsgeschiedenis heeft, wil met de nieuwe huisstijl de komende tien jaar uitzonderlijk en uniek blijven in zijn uitingen en communicatie. Thonik gaat onder leiding van Nikki Gonnissen en Thomas Widdershoven tevens de festivalcampagnes ontwerpen in de komende jaren.

Het Holland Festival heeft de traditie dat iedere artistiek directeur zijn eigen huisstijl bepaalt. Met het aantreden van artistiek directeur Ruth Mackenzie, die Pierre Audi opvolgde, breekt er een nieuw tijdperk aan voor het festival en daarmee voor de huisstijl.

Thonik heeft de opdracht in de vormgeving &;de artistieke hoogwaardige kwaliteit en uniciteit van het Holland Festival te tonen, en tevens een breed publiek aan te spreken&;.

&;We vinden de opdracht een grote eer. Met voorgangers als Anthon Beeke, Total Design, Wim Crouwel, Studio Dumbar, Laboratorium, Maureen Mooren en Daniël van der Velden en Dick Elffers is dit echt een project in het hart van de Nederlandse grafische cultuur&;, zegt Nikki Gonnissen.

Ruth Mackenzie over Thonik: &;Thonik is in staat in zijn ontwerpen het brede palet van emoties te tonen dat een festival van wereldklasse als het Holland Festival bevat.&;

De nieuwe huisstijl zal voorjaar 2015 voltooid zijn.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie