Tiffany & Co. wil verjongen en schakelt Nederlandse fotografen in

Het Amerikaanse juwelenmerk wil aantrekkelijker worden voor millennials

Luxemerk Tiffany & Co. wil aantrekkelijker worden voor jonge consumenten. Ontwerper Reed Krakoff is verantwoordelijk voor de verjonging van het merk en schakelde het Nederlandse fotografieduo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin in voor de campagne. De stijl van deze fotografen is rauwer dan we van het merk gewend zijn.

Persoonlijke stijl
Verder is de groep modellen jonger en diverser. Een paar bekende namen zijn Zoë Kravitz, Elle Fanning, Janelle Monae en Cameron Russell. De campagne heet ‘There’s only one’. Krakoff: ‘In de campagne staan zes sterke, intelligente en dappere individuen centraal die zichzelf laten zien met ieder hun eigen unieke talent en persoonlijke stijl.’

Over de Nederlandse fotografen zegt hij: '[Inez & Vinoodh] zijn heel stimulerend. Ze willen dat het natuurlijk aanvoelt. Ik vind het fantastisch om te zien hoe ze samenwerken.' (bron: W)

De campagne is vanaf september te zien in modebladen en online.

Zo zien jongeren het merk
Volgens experts is verjonging van het merk hard nodig, want millennials zien Tiffany & Co. als een traditioneel, saai merk voor een oudere generatie. ‘Deze groeiende groep welvarende maar nog niet rijke millennials - met salarissen van 100.000 tot 250.000 euro per jaar- besteden hun geld aan eigentijdse merken of sieraden van niche-ontwerpers,’ aldus een artikel in Reuters.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie