Toekomst van wearables ligt in fashion

Wearables worden niet succesvol zolang ze gezien worden als elektronische gadgets.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op de IFA 2014, vorige maand in Berlijn gehouden, lieten bijna alle grote mobile technologymerken een wearable product zien. Sony, LG, Asus en Motorola, ze stonden er allemaal met een eigen model. Ook Apple introduceerde begin september een langverwachte smartwatch.

Insightsbureau IHS t dan ook dat de displaypanelmarkt de komende jaren flink gaat groeien, van 300 miljoen in 2014 tot 22,7 miljard in 2023.  

In dat jaar gaan er 800 miljoen producten over de toonbank. Maar er moet wel wat aan de producten veranderen om aan zulke grote aantallen te komen.

De toekomst van wearables ligt namelijk in fashion, niet in consumentenelektronica, aldus IHS. Voordat wearables echter een mainstream mode-accessoire kunnen zijn, zullen de makers de gebruiksvriendelijkheid moeten verbeteren en zal het design een forse upgrade moeten krijgen, met een focus op flexibele displays.

Design voor functie
Wearables moet je voornamelijk zien als een functionele mode-accessoire, aldus IHS. Maar in de mode-industrie komt design voor simpele functie. Wearable-producten zullen dus in meerdere, aanpasbare vormen moeten komen: vierkanten, cirkels, ovalen.

Daarnaast zullen wearables meer zichtbaar moeten worden in retail, en dienen er betere batterijen ontwikkeld te worden.

IHS verwacht dat de volgende golf aan wearable-producten nog uit de technologische hoek zal komen. Maar ook deze producten zullen nog geen groot publiek bereiken. En dat komt niet alleen door de hoge prijzen. Het mainstream publiek vervangt traditionele horloges pas door wearables zodra deze een heldere waardepropositie hebben, aldus IHS. Wat de nieuwe generaties wearables nodig hebben is mooi design en interessante applicaties.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie