Creatie & Campagnes

Toeristen laten zien hoe bijzonder Nederlands erfgoed is

Redactie | 10 oktober 2016, 15:46

Bureau KesselsKramer maakt campagne voor Unesco

Het UNESCO Werelderfgoed in Nederland staat niet hoog op de agenda bij Nederlanders, blijkt uit onderzoek van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed. Twee op de drie Nederlanders hebben nog nooit een werelderfgoed bezocht. Buitenlandse toeristen weten daarentegen wel in groten getale de weg naar onze werelderfgoederen te vinden.

Kinderdijk - "Ons werelderfgoed is wereldberoemd, binnenkort ook in Nederland"

Gastcurator

‘Het erfgoed in Nederland verdient beter’, aldus Erik Kessels, creatief directeur van communicatiebureau KesselsKramer. Kessels is dit jaar gastcurator van het werelderfgoed in Nederland 2016 en ontwikkelde met zijn bureau een campagne om het erfgoed onder de aandacht te brengen bij Nederlanders.

Van Nellefabriek - "Ons werelderfgoed is wereldberoemd, binnenkort ook in Nederland"

Ambassadeurs

In de campagne zijn juist de buitenlandse toeristen de ambassadeurs van het Nederlands werelderfgoed. Kessels: ‘Toeristen zijn gek op het werelderfgoed in Nederland. Zij laten zich graag verbazen door de ingenieuze manieren waarop wij met onze beperkte ruimte en het water omgaan. Ze zijn hierdoor de ambassadeurs voor ons eigen werelderfgoed.’

De Beemster - "Ons werelderfgoed is wereldberoemd, binnenkort ook in Nederland"

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items Kesselskramer Unesco Nederlands Erfgoed

Meer in channel Creatie & Campagnes
Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs