Toeristen laten zien hoe bijzonder Nederlands erfgoed is

Bureau KesselsKramer maakt campagne voor Unesco

Het UNESCO Werelderfgoed in Nederland staat niet hoog op de agenda bij Nederlanders, blijkt uit onderzoek van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed. Twee op de drie Nederlanders hebben nog nooit een werelderfgoed bezocht. Buitenlandse toeristen weten daarentegen wel in groten getale de weg naar onze werelderfgoederen te vinden.

Gastcurator

‘Het erfgoed in Nederland verdient beter’, aldus Erik Kessels, creatief directeur van communicatiebureau KesselsKramer. Kessels is dit jaar gastcurator van het werelderfgoed in Nederland 2016 en ontwikkelde met zijn bureau een campagne om het erfgoed onder de aandacht te brengen bij Nederlanders.

Ambassadeurs

In de campagne zijn juist de buitenlandse toeristen de ambassadeurs van het Nederlands werelderfgoed. Kessels: ‘Toeristen zijn gek op het werelderfgoed in Nederland. Zij laten zich graag verbazen door de ingenieuze manieren waarop wij met onze beperkte ruimte en het water omgaan. Ze zijn hierdoor de ambassadeurs voor ons eigen werelderfgoed.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie