Premium

Topkok Peter Lute gaat met Peugeot-foodtruck op pad

‘Want Lute en Peugeot vinden elkaar op het gebied van authenticiteit, kwaliteit en een hedendaags design.’

Wie vindt dat de combinatie Peugeot en de gastronomie een vergezochte combinatie is, wordt op verzoek door het Franse automerk even bijgepraat: ‘Peugeot heeft sinds haar lancering in het begin van de 19e eeuw diverse huis-, tuin- en keukenartikelen ontwikkeld en geproduceerd. Zo zijn er mixers, koffiemolens en naaimachines die voorzien zijn van het bekende logo. Befaamd tot op de dag van vandaag en aanwezig in elke goed geoutilleerde (restaurant)keuken zijn de zout– en pepermolens van Peugeot (zie foto).’

Robust burgers
De volgende stap is dan ook het realiseren van een hypermoderne foodtruck. De gemiddelde hipster c.q. bezoeker van ‘Rollende Keukens’ en dergelijke festivals, zijn gewend om hun robuuste hamburgers geserveerd te krijgen uit foodtrucks die stammen uit de vorige eeuw, liefst nog uit de jaren ’60 of ’70 (een beetje zoals op de foto rechtsonder). Maar Peugeot breekt met die gewoonte. Het gaat hier om de nieuwste technieken en het kekste, meest vooruitstrevende design. Peugeot zegt: ‘200 Jaar aan ideeën, vindingrijkheden en design komen dan ook tezamen in deze moderne Foodtruck’.

Gewoon een leuke tijd
De foodtruck komt uit Parijs, speciaal voor het culinaire festijn Taste of Amsterdam, dat voor de achtste maal gehouden wordt. Het vindt plaats van 2 tot en met 5 juni in het Amstelpark in Amsterdam. Doelgroep? ‘Voor ieder wat wils, zowel de expert op gastronomisch gebied als de liefhebber die gewoon een leuke tijd wil beleven met familie of vrienden.’ Het gaat Peugeot erom de foodtruck te presenteren aan het Nederlandse publiek.’

De samenwerking tussen Peugeot en Lute is overigens niet een ‘one-of’. De chef – ook bekend van de Nederlandse tv – treedt al vanaf 2012 op als merkambassadeur voor Peugeot. En wel hierom: ‘Beiden vinden elkaar op het gebied van authenticiteit, kwaliteit en een hedendaags design.’

Bistro van de Leeuw
Le Bistro du Lion, zo staat de foodtruck bij de Franse autofabrikant bekend (uitleg niet nodig). Het ontwerp ervan komt volgens Peugeot voort uit ‘onze unieke visie op een mobiel restaurant. Het ontwerp moet de zintuigen van de gasten, zicht, reuk, gehoor en smaak, prikkelen. Peugeot: ‘De Foodtruck is een prototype en bevat herkenbare stijlelementen van het stijlvolle design van Peugeot. Hij is compact en perfect toegepast voor in de stad. De grote wielbasis zorgt daarnaast voor veel ruimte in de auto. Eenmaal aangekomen op de plek van bestemming slaat de Foodtruck haar vleugels uit en biedt daarmee een ruimte die op het evenement afgestemd kan worden.’

Le Bistro du Lion beschikt volgens Peugeot niet alleen over een volledig uitgeruste hightech keuken, maar ook over een heuse DJ booth. Als Lute de laatste bordjes heeft doorgegeven, kan hij dus ook nog plaatjes draaien.’

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie