Merk & Strategie

Transavia vernieuwt e-commerce platform en visuele identiteit

Rob Beemster, redactie | 27 januari 2015, 14:18

De rebranding is het resultaat van samenwerking tussen digitaal bureau Mirabeau en ontwerpbureau Studio Dumbar.

Samen met Mirabeau werkte Transavia aan een nieuw e-commerce platform. Tijdens dat proces werd duidelijk dat ook de positionering en de visuele identiteit van Transavia opnieuw bekeken moesten worden. Onder leiding van Transavia’s chief marketing officer Roy Scheerder, werkten Mirabeau en Studio Dumbar samen aan het project.

In het nieuwe design is een aantal bestaande elementen behouden. Zo is de kleur van de maatschappij weliswaar aangepast, maar nog altijd groen. En het logo is nieuw ontworpen, maar nog altijd de letter 'T' in een ronde vorm.

Het totale beeld is echter volledig vernieuwd.  Bijzonder zijn vooral de  'iconen' die iets vertellen over het reizen met Transavia. Deze zijn op de buik van de vliegtuigen afgebeeld en de combinatie is op elk vliegtuig anders. Naast de toegangsdeuren staat het woord ‘welkom’ in alle talen van de landen waar Transavia op vliegt. Het onderstreept het belang dat de  low-cost maatschappij hecht aan gastvrijheid. 

Transavia zal de nieuwe merkidentiteit op een geleidelijke manier implementeren. Het nieuwe e-commerce platform gaat deze zomer live. De nieuwe identiteit wordt stap voor stap zichtbaar in de komende maanden, met als eerste Transavia’s nieuwe Boeing die nu te zien is op de vliegvelden en in de lucht.

Meer over de nieuwe huisstijl vindt u hier.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items Mirabeau Dumbar Transavia

Meer in channel Merk & Strategie
Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs