Tweederde mobile adspend gaat in 2020 naar native

'Native' is grote aanjager van groei mobile advertising, blijkt uit onderzoek van Facebook.

In navolging van de consument die meer en meer online tijd doorbrengt op mobiel, vindt nu ook een significante verschuiving plaats in de advertentiebudgetten. Tegen 2020 zal ruim driekwart (75,9%) van alle digitale advertentie-uitgaven mobiel zijn. En de belangrijkste driver is native, dat is uitgevoerd van business analist IHS Technology in opdracht van Facebook&;s Audience Network.


Volgens het onderzoek, zal in 2020 bijna tweederde (63,2%) van alle mobiele display advertenties native zijn, wat neerkomt op 53 miljard dollar aan advertentiebestedingen wereldwijd.

 

De consument ervaart mobiel als een persoonlijk device en verwachten goede gebruikerservaringen. De studie laat zien dat de engagement van consumenten met native advertenties 20 tot 60% hoger is dan met standaard banneradvertenties.

 

Ter verklaring stelt Facebook dat mensen getraind om niet de boven- of onderkant van een app te zien. Een advertentie die echter goed is geïntegreerd in de app of het design van een mobiele site, ontsnapt aan dit mechanisme en heeft dan ook een veel betere kans om de aandacht van de gebruiker te vangen, wat leidt tot hogere conversie.

 

Native leidt ook tot minder churn en advertentie moeheid, en zorgt voor een toename in retentie (tot 3x), hogere eCPM&;s (tot 2x) en doorklikratio&;s.

 

Terwijl first party advertising - zoals op Facebook en Instagram - in omzet gemeten de belangrijkste vorm is van mobiele native advertising, zal third party in-app native advertising - geserveerd in een app door een externe partij als Facebook&;s Audience Network - de snelst groeiende vorm zijn. Op jaarbasis groeit deze met 70,7%, tot 10,6% van alle mobiele display-advertenties in 2020 (8,9 miljard dollar).

 

Facebook zegt deze trend nu al te zien op het eigen platfom. &;Het percentage apps dat gebruik maakt van native formaten op de Audience Network is sinds het eerste kwaraal van 2015 vertienvoudigd. Op dit moment maakt meer dan 50% van de apps op de Audience Network gebruik van native advertenties.&;

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie