Unilever en N=5 hebben meeste San-nominaties

De verschillende San-jury’s hebben 114 van de in totaal 337 ingezonden campagnes in het San Jaarboek 2009 genomineerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit de nominaties blijkt dat bij de adverteerders met name Unilever (7 nominaties) en het Ministerie van Binnenlandse Zaken (5) goed scoren. Bij de bureaus doen N=5 met 15, TBWA\ met 10 en FHV BBDO met 9 nominaties het goed.

Het aantal nominaties dit jaar ligt in lijn met het aantal vorig jaar: dit jaar zijn 34 pct van de ingezonden campagnes genomineerd, vorig was dat 36 pct van het ingestuurde werk. Vorig jaar werden namelijk 130 van de 363 ingezonden campagnes in het boek genomineerd voor een Accent. Toen was bij de bureaus TBWA\ met 12 nominaties koploper, gevolgd door Lemz (met 11), UbachsWisbrun/JWT (10) en N=5 (9).

Van de adverteerders haalde in 2009 Ikea met 6 het hoogste aantal nominaties. Unilever en de Rijksoverheid volgen toen met 5, KPN, Sara Lee en Heineken alledrie met 4. In de periode 12 tot en met 23 april gaan de genomineerde adverteerders en hun bureaus hun case presenteren. De jurering voor de ABC Accenten voor Adverteerder en Bureau van het Jaar en Consistent Accent vinden half mei plaats. De uitreiking van de staat gepland op 27 mei.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie