Unilever neemt milieuvriendelijk huishoudmerk uit de USA over

Unilever neemt de Amerikaanse producent van huishoudelijke verzorgingsmiddelen Seventh Generation over.

Unilever neemt Seventh Generation over, dat is de Amerikaanse producent van huishoudelijke verzorgingsmiddelen die geschoeid is op milieuvriendelijke leest. Seventh Generation was in 2015 goed voor een omzet van meer dan 200 miljoen dollar en heeft in de afgelopen tien jaar sterke groei laten zien. Het bedrijf uit de Amerikaanse staat Vermont maakt producten zoals was- en schoonmaakmiddel, handzeep, vuilniszakken en toiletpapier op milieuvriendelijke en duurzame basis.

Economen schatten dat met de overname van Seventh Generation een bedrag van 800 miljoen tot 1 miljard dollar is gemoeid. Volgens Unilever helpt de aankoop het concern te voorzien in de stijgende vraag naar ecologisch verantwoorde producten.

Vrijdag werd door zakenmedia nog gemeld dat Unilever overnamegesprekken voert met het Amerikaanse The Honest Company, waarvan actrice Jessica Alba medeoprichter is. The Honest Company, actief in Noord-Amerika, levert via internet onder meer milieuvriendelijke gezondheidsproducten en luiers.

In juli kreeg Unilever de Amerikaanse scheermesjesverkoper Dollar Shave Club in handen, dat zijn producten via internet direct aan consumenten slijt.

Er werden geen financiële details over de deal naar buiten gebracht.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie