Unox profiteert van koudegolf

De strenge winterkou zorgde de afgelopen twee weken voor een flinke toename in de consumptie van winterse Unox-producten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens Unox ging er zelfs een recordaantal blikken erwtensoep doorheen: ruim 1 miljoen liter. Dat is 3,5 keer zoveel als in dezelfde periode vorig jaar. Ook de verkoop van rookworst steeg fors. Er gingen 3 keer zoveel rookworsten over de toonbank.

De schaatskoorts is één van de oorzaken van de gestegen verkoop van erwtensoep, meldt Unox. Het merk kwam op 1 februari met de ‘Waar gaan we schaatsen?’. Ook werd de afgelopen twee weken de outdoorcampagne 'Het is weer Unox weer' gevoerd. Daarbij werd het weerbericht gekoppeld aan erwtensoep en rookworst.

Aleks Fiege, marketingdirecteur van Unox: 'Er is een duidelijk verband tussen de temperatuur en de mate waarin wij Nederlanders stamppot eten. Als het buiten koud wordt, dan hebben we meer behoefte aan een stevige wintermaaltijd. Stamppot met rookworst is typisch zo’n voedzame maaltijd waarmee Nederlanders zich opwarmen.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie