Merk & Strategie

Van Dobben omzeilt strenge regels Sotsji

Roderick Mirande, redactie | 4 februari 2014, 8:31

Strenge Russische regels verbieden de invoer van kroketten. Van Dobben vliegt zijn eigen 'Croquettenmaker' in.

Van Dobben maakt van de nood een deugd. De export van vleesproducten naar Rusland tijdens de Olympische Spelen in Sotsji  bleek onmogelijk door strenge regelgeving. Daarmee zou de bezoeker van het Holland Heineken House verstoken zijn van &;zijn kroket&; en het nationale krokettenmerk een dot van een opportunity missen om te werken aan de top of mind awareness.

Nu stuurt het krokettenmerk op 12 februari een heuse Meester Croquettenmaker naar het Russische en slaat daarover flink op de trom om zich alsnog van wat publicity te verzekeren. De Croquettenmeester heet Piet Brink en hij gaat per dag honderden verse ambachtelijke bitterballen en kroketten maken voor de bezoekers. Brink heeft de chef de cuisine van het Holland Heineken House al op inkopen gestuurd in Rusland: &;volgens de originele Van Dobben receptuur&;.

De ronkende taal die het PR-offensief inkleuren: &;Van Dobben wil ook in Sochi de kwaliteit garanderen die Nederlanders gewend zijn van het merk.&; En Piet Brink zegt: &;Twee weken lang dagelijks honderden kroketten en bitterballen draaien, dat wordt keihard werken van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat! Zo deden ze dat vroeger ook in de Van Dobben Eetsalon, dat maakt het extra bijzonder.&;

Brink gaat ook nog dagelijks verslag doen van zijn activiteiten op Facebook en Twitter.

Meester Croquettenmaker Piet Brink

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Van Dobben Sotsji Holland Heineken House

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs