Creatie & Campagnes

‘Vertel.’ KRO-NCRV nodigt je uit voor een gesprek

Redactie | 27 januari 2017, 15:59

Vertel.

Bureau N=5 maakte de nieuwe campagne voor de omroep

De nieuwe merkcampagne van KRO-NCRV draait om verhalen vertellen. Met de boodschap ‘Vertel.’ laten de programmamakers zien hoe belangrijke persoonlijke verhalen zijn voor de omroep.

In de tv-reclames en op posters zie je mensen in situaties waar duidelijk een interessant verhaal bij hoort. Zo is er een oudere dame die een kopje thee drinkt met een robot. En twee mannen die elkaar geëmotioneerd begroeten.

Gezelschap op de bank. | Spot Vertel. | 30 seconden

In een persbericht leggen de makers uit: '"Vertel" is het begin van een gesprek. Een eerste stap waarmee je tegen de ander zegt: ik luister naar je. Vertel is een klein menselijk gebaar dat uiteindelijk voor iets groters zorgt: mensen verbinden die allemaal verschillend zijn. En dat is precies wat KRO-NCRV wil bereiken met de programma’s.'

Een zoektocht. | Spot Vertel. | 30 seconden

Over de auteur

Reacties op dit artikel (3)

Avatar

Jeanine R.. van Ooijen

(30 januari 2017, 17:31)

Ik begrijp werkelijk niets van KRO-NCRV om te kiezen voor een promo met een oude dame die op de bank in gesprek gaat met een robot. Schrijnend om te zien en eenzaamheid ten top!
'Vertel' staat, aldus KRO-NCRV, 'voor verhalen waar kijkers en luisteraars zich in kunnen herkennen en waarmee ze zich kunnen identificeren. ... Een klein menselijk gebaar dat uiteindelijk voor iets groters zorgt: mensen verbinden'. De commercial is geïnspireerd op de documentaire 'Ik ben Alice' die gaat over zorgrobots, liet de omroep mij gesgevraagd weten.
Ik hoop oprecht dat maar weinig kijkers zich zullen herkennen in deze oude dame. 'Vertel' is een warm thema, maar de oplossing in deze promo is koud en surrogaat. Of zie ik het nu zo verkeerd?

Avatar

Henri Westland

(8 februari 2017, 2:48)

Ik ben een 67 jarige man. In 1988 psychotisch oftewel gestoord verklaard. Het is bijna 30 jaar geleden en ik weet nog steeds niet wat ik mankeer. Ik zou suicide hebben gepleegd. Maar niemand kan dat bewijzen. Bovendien ben ik nooit suïcidaal geweest. Ik ben dikwijls naar het buitenland gevlucht, omdat familie, vrienden, overheid en banken me niet serieus namen. Tja om kort te gaan. Een mens die mentaal wordt veroordeeld gaat het verdom hoekje in. De behandeling? Een robot heeft het beter. Ik ben alles kwijtgeraakt, Mijn huis, Mijn werk, Mijn vrienden, Mijn integriteit Mijn waardigheid als mens. Een robot heeft het in Nederland beter. Ik ben maar al te vaak gevlucht naar het buitenland waar ik als volkomen normaal mens ben behandelt.
Alles lijkt helaas te wijzen op religieuze grond. Ik zou religieuze betrekkingswanen hebben. Maar ik ben atheist, die het niet eens kan zijn met heilige boeken. Tja, was ik maar een robot, dan hoor je er nog altijd bij.

Avatar

Marjorie Koning

(17 februari 2017, 7:04)

Mooie reclame. Zou graag willen weten, welke muziek onder dit slotje is gezet.

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items KRO-NCRV N=5 Omroep

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs