Vierde editie van de NRC Charity Awards trekt ruim 200 goede doelen

Ruim 200 goede doelen hebben zich ingeschreven voor de vierde editie van de NRC Charity Awards.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Alle deelnemende uitingen zijn vanaf vandaag te zien op . Het is nu de beurt aan het publiek en de vakjury om de winnaars aan te wijzen. Dit jaar stond deelname wederom open voor alle goede doelen die staan ingeschreven bij Kennisbank Filantropie.

De vierde editie van de NRC Charity Awards bestaat dit jaar uit acht prijzen in vier categorieën, te weten Dierenwelzijn, Hulpverlening, Natuur & Milieu en Maatschappij & Welzijn. In elke categorie wordt een vakjury- én een publieksprijs uitgereikt. Zowel de vakjury- als de publieksprijs bestaat uit een spread (2/1 full colour) in NRC Handelsblad of nrc.next. Beide prijzen vertegenwoordigen een waarde van maximaal € 75.000,-.

De publieksprijs wordt uitgereikt aan het goede doel dat volgens het publiek de meest indrukwekkende advertentie ingestuurd heeft. Iedereen die via de site nrccharityawards.nl een stem uitbrengt, maakt daarnaast kans op een van de drie digitale abonnementen van 6 maanden op NRC Handelsblad of nrc.next. Stemmen kan tot en met maandag 15 september 2014, ook via de mobiele website.

De vakjuryprijs wordt na twee ronden toegekend. In de eerste ronde selecteren Peter Vandermeersch (hoofdredacteur NRC Handelsblad) en Marc van Gurp () per categorie 6 inzendingen die worden gepubliceerd in doordeweekse edities van NRC Handelsblad, van eind juli tot en met eind augustus 2013. Daarmee worden per dag een half miljoen betrokken lezers van NRC Handelsblad bereikt. De vakjury beoordeelt in de tweede ronde de advertenties op vormgeving, het gebruik van beeld, de kracht van de boodschap en de impact.

De eerste jurering heeft inmiddels plaatsgevonden. ‘’Dit jaar zijn de vakjuryprijzen te verdelen in 4 categorieën”, aldus Peter Vandermeersch. “Per categorie konden we 6 inzendingen selecteren, maar de keuze uit meer dan tweehonderd inzendingen was enorm lastig. De inzendingen zijn ook dit jaar weer van hoge kwaliteit.”

De winnaars van zowel de vakjuryprijs als de publieksprijs worden 24 september 2014 bekend gemaakt. Zij mogen dan hun NRC Charity Award in ontvangst nemen en ontvangen daarbij advertentieruimte in NRC Handelsblad of nrc.next ter waarde van maximaal € 75.000,-.

door Antoni van Leeuwenhoek en Wakker Dier.




 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie