Viva lanceert iPad-app

De nieuwe iPad-app moet een ‘persoonlijk dashboard’ met Viva-content worden: ‘Een unieke mix van persoonlijke verhalen.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De iPad-app brengt de doelgroep van Viva content uit het tijdschrift en van de website. Daarnaast wordt inhoud geboden uit een selectie van andere Sanomamerken, zoals NU.nl. Sanoma: ‘De gebruiker krijgt zo een unieke mix van persoonlijke verhalen over relaties, sex en psyche , gossipnieuws en mode-, beauty- en wooninspiratie.’

Na een succesvolle testfase is besloten om de applicatie zo snel mogelijk voor een groter publiek beschikbaar te maken. Viva roept gebruikers nu op om zoveel mogelijk feedback te geven. In de komende maanden wordt de app daarna verder geoptimaliseerd en uitgebreid met nieuwe functies en verschillende typen content. De eerste maanden is de app dan ook gratis.

Verdienen?
Sanoma besluit over een aantal maanden hoe het verdienmodel eruit gaat zien: een paywall, e-commerce, advertising of een combinatie van deze drie. Nu reeds heeft de uitgever een samenwerking opgestart met tien verschillende adverteerders om te experimenteren en te leren van verschillende vormen van advertising. Gekeken wordt naar de full page ad, maar ook naar meer zogeheten ‘native advertising’-vormen zoals branded content.

Patricia van den Broek, adjunct-hoofdredacteur Viva, zegt dat bij het werken aan de app is geprobeerd om alle vaste denkkaders gerelateerd aan het medium print en het medium online los te laten.

Viva liep - samen met Autoweek - voorop met het publiceren op de iPad, al in 2010 het een eerste applicatie voor de tablet. Maar het brengen van een verrijkte iPad-uitgave bleek financieel niet te bolwerken. In 2012 ging Viva terug naar een &;platte PDF-versie&;.

De iPad app is gratis te downloaden in de iTunes store. In januari 2014 volgt ook de Android-versie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie