Vlaamse wielerklassieker trekt billenknijp-affiche terug

Een relletje over een vermeende vrouwonvriendelijke reclameposter, levert het evenement 'een pak publiciteit' op.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De organisatie van de E3 Harelbeke trekt zijn affichecampagne in, de ter discussie staane posters worden niet verder verspreid. Dat wordt gemeld op . De E3 Harelbeke is na Milaan San Remo de tweede voorjaarsklassieker uit de WorldTour en de eerste echte klassieker op Vlaamse bodem.

Sportza weet dat de E3 zijn koers elk jaar op een ludieke manier probeert te promoten, met bijhorende affiche. De reclamecampagne van dit jaar werd maandag voorgesteld. Met het beeld van een mannenhand die in een vrouwenbil wil knijpen wilde E3 verwijzen naar in de Ronde van 2013. Maar de affiche schoot bij velen in het verkeerde keelgat en er kwamen veel negatieve reacties.

De woordvoerder van de E3, Jacques Coussens, kon niet ontkennen dat de hele affaire goed was &;voor een pak publiciteit&;. 

Het is niet de eerste keer dat de E3 Harelbeke speelt met het thema &;vrouwelijk naakt&; in zijn affiches. De poster uit 2009 zag er bijvoorbeeld zo uit:

In 2011 werden de cols uit de verschillende categorieën verbeeld door een pin-up in het gras:

In 2012 werd gespeeld met het idee dat je beter niet kon winnen, tenzij je gekust wilde worden door deze rondemiss:

 

De editie 2014 van de E3 Harelbeke werd voor het voetlicht gebracht met een affiche met een iets meer arty benadering:

De 58e editie van wordt op 27 maart verreden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie