Volkswagen maakt mini-documentaire over markante vrienden

Achtung! mcgarrybowen vroeg mensen wat Volkswagen voor hen betekent

Het Duitse automerk ging samen met Achtung! mcgarrybowen en producent Czar op zoek naar de mooiste verhalen waarbij een Volkswagen een bijzondere rol had in het leven van twee mensen.

Fans

Volkswagen heeft namelijk al een hoop fans. Op sociale media delen mensen verhalen over bijzondere roadtrips en belevenissen met hun favoriete auto. Het bureau koos een paar van deze verhalen en maakte er een videoserie over.

In een drie minuten durende mini-documentaire zie je twee markante mannen met zowel een onvoorwaardelijke liefde voor de Volkswagen Transporter, als voor elkaar. De vriendschap is ontstaan en letterlijk gebouwd rondom deze auto.

Korte versie op tv

Media-exploitant BrandDeli zendt versies van één minuut uit op tv. De volledige filmpjes zijn te zien  is te zien via YouTube en Facebook.

Met de video’s wil Volkswagen mensen uitdagen om nog meer persoonlijke verhalen te delen. Op Facebook staan al wat reacties van fans. Ze vertellen waarom ze zo&;n fan zijn van oude Volkswagenbusjes of delen foto&;s van hun eigen exemplaar.

Credits:

Verantwoordelijk bij Volkswagen: Leony Hogenes & Jasper van der Bijl

Bureau: ACHTUNG! mcgarrybowen

Creatie: Florian Hollander & Vincent Versluis

Creatieve directie: Mervyn ten Dam

Account: Sven Venig

Producer: Kim Buijs, Nikki Haighton

Productie: CZAR

Edit: De Kapsalon

Geluid: Taco Drijfhout, Jorrit Kleijne

Mediabureau: MediaCom Beyond Advertising

Media-exploitant: BrandDeli

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie