Premium

Vrouwenzenders winnen in Valentijnsweek

Zowel Net5, RTL8 als TLC zagen het marktaandeel groeien in week 7.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met een speciale Valentijnsweek op RTL8, een speciale programmering op Net5 en een themaweekend op TLC, hebben de vrouwenzenders in week 7 goed gescoord, zo blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en GroupM voor de doelgroep 20-49. Net5 kwam op 5,1 uit (+0,4), RTL8 op 3,1 (+0,6) en TLC op 1,8 (+0,3).
Op RTL4 had de speciale Valentijnsuitzending van All You Need Is Love goede cijfers.



Bij de andere zenders waren er niet al te grote verschuivingen, maar RTL4 zag de afgelopen weken het marktaandeel wel langzaam dalen. Ook de zendergroepen zijn vrij stabiel ten opzichte van week 5, waarbij opvalt dat BrandDeli na week 6 opnieuw groei liet zien en uitkomt op 9,5 procent marktaandeel.



Bij de kijkcijferstoppers is de top-3 geen verandering met: 1 Boer Zoekt Vrouw, 2 Wie Is De Mol? en 3 Divorce. Bij uitgesteld kijken won deze keer Wie Is De Mol? het van Boer Zoekt Vrouw. Ook daar heeft NPO1 de meeste programma’s in de top 15. RTL4 had acht programma’s in de kijkcijfer top-15.





Adformatie biedt wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat gebeurt op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie