Media

Wayne Parker Kent komt met ‘first time parent’ magazine Famme Baby

Maarten Hafkamp, redactie | 6 april 2017, 11:12

De online uitgever en hoofdredacteur Muriel Oonincx beginnen de eerste spin-off van Famme in samenwerking met Zwitsal.

is een nieuw online magazine bedoeld om (aanstaande) jonge ouders 'op een positieve manier door de spannendste tijd van hun leven te loodsen'.

'Famme Baby is er zowel voor lezers die zwanger proberen te raken als voor zij die zwanger zijn of net een baby hebben gekregen. In elk van die fases hebben zij behoefte aan feitelijke informatie. Dat is precies de nood waarin Famme Baby wil voorzien', zegt Muriel Oonincx. 'Als je voor het eerst ouder wordt, ben je nog niet bezig met peutertoestanden of basisschoolperikelen. Dan heb je specifiek nood aan informatie voor first time parents. Precies dat biedt Famme Baby, op de herkenbare tongue in cheek-toon van Famme.'

Ooninckx begon precies drie jaar geleden met Famme (zie: ).

Makers zitten in zelfde levensfase als doelgroep
Omdat de makers in dezelfde levensfase als de doelgroep zitten, is de content erg herkenbaar. Famme Baby werkt samen met experts die zelf ook moeder (of vader) zijn. Zij kunnen zich inleven in de lezers en herkennen hun vragen en zorgen.

De toon van Famme Baby is 'opgewekt, niet belerend. Je bent niet ziek, je bent zwanger. Je bent geen baby, maar krijgt een baby. Dat gevoel.'

Zwitsal is partner
Famme Baby is op advies van Mindshare geïntroduceerd in partnerschap met Unilevers babyverzorgingsmerk Zwitsal. Dit is de eerste keer dat Zwitsal een digital only branded content partnership aangaat. Lily Zhou, Connection Planning Manager bij Mindshare, licht toe: 'Voor Zwitsal is Famme Baby de perfecte partner. We zien een trend in nuchter ouderschap met een knipoog.'

Derde nieuwe Wayne Parker Kent titel in 2017
Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent: 'Famme Baby past volledig bij onze missie om in 2017 flink te groeien. Het is onze derde nieuwe titel dit jaar. Famme Baby is de eerste stap in onze strategie om vanuit de bestaande merken nieuwe extensies te lanceren in samenwerking met adverteerders. Samen creëer je meer impact op grotere schaal.'

Foto Muriel Oonincx: Jerome de Lint

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Famme Muriël Oonincx Wayne Parker Kent

Meer in channel Media

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs