door Maarten Hafkamp, redactie | 16 februari 2014, 13:23 in Business
Mini creatieve account Review

Wereldwijde review creatieve account Mini

Automerk Mini kijkt rond voor het internationale creatieve account.

Mini, onderdeel van BMW, zou een aantal bureaus al hebben benaderd. Daar is een aantal bureaus uit Londen bij. Het Mini-marketingteam zou volgens Campaign vragen hebben gesteld over klantconflicten en in hoeverre er interesse is om in de toekomst internationaal werk te maken. Het proces wordt aangestuurd vanuit het hoofdkantoor in München.

Mini had tot een kleine twee jaar geleden geen lead agency voor het creatieve account internationaal. Voor die tijd was dat het Nederlandse BSUR.

In november 2012 wees Mini internationaal verschillende bureaus aan. Zo werd in Groot-Brittannië Iris gekozen. In Nederland werden na een pitch voor het gezamenlijke BMW/Mini account Kingsday voor Mini en  JWT Amsterdam voor BMW en BMW Motorrad gekozen. Het is niet duidelijk of de review ook voor het Nederlandse account (nu dus bij Kingsday) geldt. In Engeland blijft Iris gewoon werken voor Mini.

Eerder werd ook al bekend dat BMW Motorrad een review houdt voor het Europese creatieve account. In Nederland is JWT Amsterdam het bureau.

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Mini creatieve account Review

Blijf op de hoogte

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs