Premium

Wereldwijde review media-account Unilever

Mindshare zou in de landen waar het voor Unilever werkt - onder meer Nederland - opnieuw en als enige zijn uitgenodigd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Unilever werkt nu wereldwijd samen met Omnicoms PHD, Interpublic en WPPs Mindshare (onder andere in Nederland) maar gaat mediaplanning en -buying internationaal herzien.

Unilever houdt elke drie jaar een review. De laatste was in 2012, toen Unilever de bureaus waarmee wordt samengewerkt uitnodigde om te pitchen voor het lokale buying en planning account.   

Nederland
In Nederland werkt Unilever voor de planning en buying al lange tijd met Mindshare: sinds 2005. De samenwerking werd al meerdere malen verlengd, zo ook in 2012. Het huidige contract loopt in 2016 af.

Bronnen melden aan Adformatie dat Unilever Mindshare in de landen waar ze samenwerken, dus ook Nederland, inmiddels weer heeft uitnodigd om een voorstel te doen. Er zouden geen andere mediabureaus zijn gevraagd.

Wereldwijd zijn de bestedingen van Unilever 8,3 miljard dollar (zo&;n 7,3 miljard euro).

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie