Werkverkeer #46: Not to Scale, A+E, Widespace, Persgroep, Turner

Wie waren de movers & shakers van de afgelopen week?

Emily Scott is bij het Britse bedrijf Not to Scale, actief in film- en animatieproductie, benoemd als executive producer en hoofd van de gloednieuwe Amsterdamse studio aan de Keizersgracht.

Scott werkte de afgelopen 15 jaar bij verschillende productiemaatschappijen in Londen en Amsterdam, waarvan de laatste acht jaar bij Fat Fred.

A+E Networks breidt haar team in de Benelux uit met de aanstelling van Joost Waal als marketingmanager. Hij wordt verantwoordelijk voor de marketing van History en Crime+Investigation. In zijn nieuwe functie zal Waal onder andere de communicatie richting de consument voor zijn rekening nemen.

Waal was voorheen werkzaam als Brand Guardian en Marketing Coördinator bij National Geographic voor FOX Networks Group.

Maaike van Putten is als senior projectmanager aan de slag gegaan bij video agency Big Shots. Zij krijgt daar diverse accounts onder haar hoede. Hiervoor was Van Putten onder andere ruim twee jaar producer bij Mediaxplain en diverse culturele projecten. 

Widespace, de Europese marktleider in mobile brand advertising, heeft Sergio Bouterse aangesteld als Head of Sales van het Nederlandse kantoor. In deze rol is hij commercieel eindverantwoordelijk, zet de strategische lijnen uit en stuurt het Nederlandse salesteam aan.  

Bouterse werkt sinds de zomer van 2013 bij Widespace. Daarvoor was hij onder meer senior accountmanager online/mobile bij Semilo.

Erna Staals wordt per 1 december directeur van AutoTrack en Carsom, en daarmee verantwoordelijk voor het automotivedomein binnen De Persgroep Online Services. Ze volgt Henk Kooijman op, die in oktober vertrok bij De Persgroep.

Daarnaast zal Staals plaatsnemen in het managementteam van de Persgroep Online Services Nederland. Zij was eerder verantwoordelijk voor Automotive Business to Business bij Marktplaats.

Aksel van der Wal, senior vice president en chief financial controller bij Turner (onderdeel van Time Warner), gaat de nieuwe Internationale Innovatie-divisie van het wereldwijde mediabedrijf leiden. Officieel wordt hij executive vice president, digital ventures en innovatie .

Van der Wal, wiens functie als chief financial officer wordt overgenomen door Trey Turner, trad in 2014 aan als cfo Turner EMEA. Daarvoor was hij onder meer ceo van Time Out in Londen en New York.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie