Bureaus & Accounts

WPP investeert miljoenen in podcastbedrijf

Redactie | 6 september 2017, 15:15

Gimlet met maandelijks miljoenen downloads krijgt miljoeneninjectie.

WPP maakt bekend dat het $5 miljoen (zo’n €4,2 miljoen) investeert in Gimlet Media, Inc., kortweg Gimlet. Dit is een awardwinnend podcastbedrijf, gevestigd in de VS. Gimlet heeft advertentie- en branded content-klanten als Ford Motor Company, PepsiCo, eBay, Goldman Sachs en Microsoft Corporation.

De podcasts van Gimlet worden maandelijks 12 miljoen keer gedownload verspreid over 190 landen. De podcasts kunnen kritisch, maar ook commercieel van aard zijn. Afgelopen jaar maakte Gimlet podcasts als DTR Define The Relationship (voor Tinder/Match Group), Open for Business (voor eBay), The Venture (voor Virgin Atlantic) en The Secret to Victory (voor Gatorade).

De investering van WPP is onderdeel van een strategie om op drie sleutelgebieden te focussen, namelijk technologie, data en content.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Wpp Gimlet

Meer in channel Bureaus & Accounts

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs