Marketing Technology

Xavier van Leeuwe spreker op Big Data Seminar

, redactie | 11 september 2017, 17:03

Hoe NRC waardevolle klantrelaties bouwt met data en empathie.

Xavier van Leeuwe is al zeven jaar directeur data en marketing bij NRC. Daarvoor werkte hij bij de Volkskrant, De Telegraaf en de Verenigde Naties.

Van Leeuwe laat op het Big Data Seminar van Adfo Groep zien hoe de krant aantal nieuwe klanten liet verdubbelen, nadat zij een klantgerichte cultuur hadden gemaakt die leunt op inzichten uit harde data. Zijn standpunt echter: voor het versterken van klantrelaties heb je ‘big data’ vaak helemaal niet nodig.

Samen met Matthijs van de Peppel schreef hij hier het boek ‘De Relatie Economie’ over.

Data-analyse kan een bedrijf veel opleveren, aldus Van Leeuwe. Het einddoel ervan – beter klantcontact en bouwen aan langlopende relaties – moet wel centraal blijven staan. Vaak blijkt dat je daarvoor niet eens ‘big data’ nodig hebt, maar juist slim moet werken met de data die je al verzamelt.

Lees het hele interview dat Van Leeuwe een tijdje terug gaf op Adformatie.nl http://www.adformatie.nl/achtergrond/hoe-nrc-stopte-met-proefabonnemente...

Het Big Data Seminar wordt georganiseerd in Utrecht, op 10 oktober aanstaande, Andere sprekers zijn ondere andere Paul Postma (PPMC consultancy), Philippe Baecke (Vlerick Business School) en Sabina Wouda (Randstad).

Bekijk hier het volledige programma en schrijf je in!

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Peter

(13 september 2017, 13:37)
Misschien moet meneer Van Leeuwe even beginnen met de meta data van nrc.nl:
- Meta title van 3 letters
- Meta description ontbreekt
- H1 & H2 tags ontbreken
- sitemap.xml gaat naar een 404
om treurig van te worden dan zo'n mensen dan interessant gaat lopen praten over big data... begin eens met de basis.

Gerelateerde items Big Data Nrc klantrelaties

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs