Creatie & Campagnes

XS4ALL maakt verhalen en documentaires over de wonderen van het internet

Redactie | 22 augustus 2017, 16:17

Onderzoekers, kunstenaars en documentairemakers werkten mee aan de campagne ‘Wonders of the Web’

Bureau N=5 werkte samen met onderzoekers, kunstenaars en documentairemakers voor de nieuwe campagne van internetprovider XS4ALL. In de campagne benadrukt XS4ALL al het moois dat het internet biedt.

Mooie kant van het internet
Volgens de makers hoor en lees je vooral negatieve berichten over het internet. Privacy staat online onder druk, social media maken ons ongelukkig en hackers zijn met ransomware uit op geld in ruil voor gegevens. Door al dat nieuws vergeten mensen bijna dat internet de meest fantastische dingen mogelijk maakt. Daarom wil XS4ALL met de nieuwste campagne ‘Wonders of the Web’ de mooie kant van het internet benadrukken.

Programmamakers en researchers
N=5 is verantwoordelijk voor de strategie en bedacht het concept. Programmamakers en researchers in van VPRO Tegenlicht, Zomergasten en het NOS Journaal werkten mee. Het resultaat is een serie verhalen over de mooie kant van het web.

Een verhaal over hoe online gamers voor een doorbraak in hiv-onderzoek zorgden. Hoe een 9-jarige Nederlandse jongen voor zichzelf een 3D-geprinte prothese vond. Dat er een bewoonbare planeet werd ontdekt die NASA over het hoofd zag. En hoe internet Afghaanse vrouwen kansen geeft om toch te kunnen werken.

Kunstenaarskoppel
De verhalen zijn vormgegeven door het Nederlandse kunstenaarskoppel Van Santen & Bolleurs. Zij maakten eerder werk voor Viktor&Rolf, de Volkskrant en Het Parool. De uitingen zijn geen computeranimaties, maar stuk voor stuk echte, speciaal voor de campagne gebouwde onderdelen..

Verdiepende documentaire
Het verhaal over online gamers is niet alleen te zien in de tv-commercial, maar ook in een verdiepende online documentaire. Deze docu werd door N=5 samen met René van ‘t Erve en De Haaien ontwikkeld (bekend van tv-programma’s zoals ‘Langs de Oevers van de Yangtze’, ‘De Rechtbank’ en ‘Van Moskou tot Moermansk’). Je vindt alle verhalen hier.

Credits:
XS4ALL
Marieke Willemsen, Claudia Ammerlaan, Dennis van Steijn, Bernadette de Hoog-Bos

Strategy: Joris Gruiters
Art Director: Carsten van Berkel
Copywriter: Stefan Leendertse, Nienke Oosterbaan
Webvertising Director: Marcel Hellemons
Producer: Guy van der Hoop, Joakim Lindhout, Casper Reus
Account: Anouk Zink, Leonie van der Mark, Yoeri Kastelein

Productie:
TVC
Production Company: Mrs. Robinson
Producer: Monique Grondijs
Director: Van Santen & Bolleurs
DOP: Pjotr Kukla
Off-line Editor: The Compound
Post Production Company: The Compound
Sound & muziek: Audentity (Niels den Otter)
Voice-Over: Jan-Douwe Kroeske

Online Video:
Productie Maatschappij: Akula
Regie: René van ’t Erve
Camera: Stijn Hoekstra
Geluid: Peter Suyderhoud
Research: René van ’t Erve
Offline Editor: Marvin Schoemaker
Producent: Arjan van Engen
Producer: Fleur Janssen
Audiomixage: Joost Oskamp
Grading: Gerhard van der Beek

Fotografie
Production Company: Mrs. Robinson
Director: Van Santen & Bolleurs
Producer: Monique Grondijs
In samenwerking met : MindShare/ Pink Marketing

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Xs4All N=5 nis5

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs