Premium

Yiro lanceert online voetbaltalkshow

#Afkicken is het eerste programma van Yiro, het productiebedrijf van Neal Petersen en Joris Boerhof.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Petersen (voormalig Program Director ) en Boerhof (voormalig Chief Operating Officer Infostrada Sports) hebben ervaring in het maken van sportprogramma&;s, maar zijn met op eigen benen gaan staan. Petersen: &;Waar wij tegenaan liepen, was het feit dat veel goede programma ideeën in beginsel sneuvelen door ingewikkelde businessmodellen, zonder aandacht voor het creatieve proces. Begrijpelijk, maar wij willen het met Yiro op onze eigen manier proberen. Met een vrijwillige redactie pakken we nu alles zelf op, met als verschil dat wij weten hoe je een tv-programma maakt. Wij geloven erin dat wanneer je content goed is, de adverteerders vanzelf komen.&;

Toegankelijk, doch inhoudelijk

De talkshow krijgt een Amerikaanse vorm, zonder tot een &;mooi-weer-show&; te verworden. Petersen: &;Voetballers krijgen bij ons de ruimte om zelf hun verhaal te doen. Je ziet dat een speler als Eljero Elia wél maandag bij ons wil reageren over zijn start bij Southampton. Dat waarderen ze en bovendien lijkt dat ons interessanter dan de zoveelste analist die zijn mening verkondigd. Daarnaast worden wij geholpen door de jongens van , zodat wij diehard voetbalfans kunnen voorzien van hardcore statistieken. Daarmee willen we een online toevoeging worden op de al bestaande voetbalprogramma&;s.&;

Televisie is geen ambitie

Op de vraag of het magazine een nieuwe televisiepartner in heeft gevonden, reageert Petersen duidelijk: ‘Wij hoeven niet op televisie. Onze eerste ambitie is om straks live uit te zenden en om een redactie te kunnen onderhouden. Dan willen we verder kijken of we naar een dagelijkse update kunnen groeien.’

Petersen denkt dat het breken van het magazine met het gelijknamige programma een verstandige keuze is van het blad. ‘De inhoud van het magazine kwam nog te weinig overeen met het programma.&; Maar zowel het blad, als het programma gaan het zelfstandig redden volgens Petersen. &;Inhoudelijk is het magazine sterk met prachtige achtergrondverhalen, terwijl ook de formule van het televisieprogramma werkt gezien het aantal kijkers.’

is elke maandag te zien via het van Yiro.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie