Mensen & Carrière

Youssef Eddini stapt binnen een jaar over van Ziggo naar directie NPO

Rocco Mooij, redactie | 3 januari 2017, 13:03

Youssef Eddini (48) start per 1 februari 2017 als Directeur Marketing bij de Nederlandse Publieke Omroep. Hij volgt Marina Krooder op die deze positie de afgelopen periode op interimbasis vervulde. Eddini kent de wereld van de omroepen goed. Van 2009 tot 2016 was hij hoofd marketing & communicatie bij de NOS.  Bij de NPO maakt hij deel uit van de directie. Hij wordt onder meer verantwoordelijk voor merk- en marketingstrategie, onderzoek en data, marketingcommunicatie, corporate communicatie, woordvoering en webcare.

Ziggo

De overstap van Eddini naar de NPO is opmerkelijk, omdat hij in april zijn baan bij de NOS verruilde voor die van Director Corporate Communications bij Ziggo. Eddini in een toelichting: 'Door de fusie met Vodafone is de afdeling Corporate Communications opgesplitst. Interne communicatie is onder HR komen te vallen en externe communicatie onder External Affairs. Dat betekent dat er geen Director Corporate Communications meer bestaat in het nieuwe fusiebedrijf. En aangezien het mijn ambitie is om leiding te geven aan een geïntegreerde communicatieafdeling, was dit voor mij een onvermijdelijk moment om mijn loopbaan elders te vervolgen.'

NOS-merk

Eddini was bij de NOS onder meer belast met de herpositionering van het NOS-merk. Die ervaring komt van pas in zijn nieuwe functie. 'Ik kijk ernaar uit om, vanuit de verschillende communicatiedisciplines, een bijdrage te leveren aan de verdere versterking van het merk NPO. De NPO vertegenwoordigt een spilfunctie in het op gang brengen en voeren van maatschappelijke discussies, waarbij iedereen welkom is om mee te praten. Ik zie het als mijn missie om te laten zien hoe de NPO samen met omroepen die rol met verve op zich neemt en uitvoert.'

Dialoog

Volgens Shula Rijxman, voorzitter RvB van de NPO kan Eddini met zijn kennis en ervaring 'een impuls geven aan een herkenbare, wendbare en participerende NPO. Met innovatieve digitale kanalen, kwalitatieve programma’s en altijd in dialoog met het publiek.' Eddini werkte eerder als hoofd communicatie bij Strukton, KLM en Transavia en was als communicatieprofessional werkzaam bij de politieregio's Utrecht en Rotterdam-Rijnmond.

 

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (6)

Avatar

Henk Penseel

(4 januari 2017, 8:36)

Youssef, terug op het oude vertrouwde nest. Veel succes.

Avatar

gnaues

(4 januari 2017, 12:39)

hahahahaha... altijd in dialoog met het publiek...

Avatar

Linda

(4 januari 2017, 18:47)

Merk strategie voor NPO. En dat mag wat kosten blijkt.

Avatar

Magali

(4 januari 2017, 21:15)

Bij ziggo niets presteren en dan nu onze belastingcenten opeisen. Bizar

Avatar

Kook

(4 januari 2017, 22:04)

Wow schandalig

Avatar

Paul Stamsnijder

(6 januari 2017, 15:12)

Youssef, mooie stap! Begrijp de negatieve reacties niet: het feit dat je terug wordt gevraagd bij de NOS is niet alleen een bewijs van het feit dat de omroep hecht aan het belang van een sterk merk en dito communicatie, maar ook dat je daar je sporen hebt verdiend. Chapeau.

Adfo Books Bestsellers

Meer in channel Mensen & Carrière

Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs