YouTube uitgegroeid in VS

In 2019 kijken bijna 9 van de 10 (89.3%) Amerikaanse videokijkers televisieshows via een over-the-top (OTT) dienst.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Youtube zal echter weinig nieuw marktaandeel meer pakken, aldus een analyse van eMarketer.

Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau is de categorie bijna verzadigd. Niet zozeer omdat Youtube de dominante speler is, maar omdat er nog ruimte is voor andere spelers om te groeien. Denk aan Netflix, Amazon en Hulu.

Op dit moment is YouTube goed voor 94.3 procent van de OTT video-penetratie in de VS. Omgerekend zo’n 170 miljoen gebruikers. Maar dat percentage blijft ongeveer hetzelfde de komende 4 jaar, wordt zelfs minder: 94,1 procent in 2019, zo is de verwachting.

Netflix zal groeien naar een aandeel van 71,7 procent (63,2 procent in 2015). Amazon groeit waarschijnlijk van 30,6 procent naar 44,4 procent, en Hulu van 33,1 procent naar 41,1 procent.

Daarnaast verwacht eMarketer dat de gebruikte OTT-devices ook zullen veranderen:  op dit moment worden game consoles nog het meest gebruikt voor internet tv-diensten, maar dat gaat langzaam richting meer draagbare technologieën zoals ‘streaming sticks’, zoals Google’s Chromecast.

Beeld:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie