Y&R’s Alwine de Jong naar ASR

Alwine de Jong (45), algemeen directeur van Y&R Amsterdam, verlaat het bureau na vijf jaar om de overstap te maken naar ASR.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zij wordt daar per 1 oktober als adjunct-directeur Communicatie verantwoordelijk voor de communicatie van de verschillende ASR-merken, waaronder ASR, De Amersfoortse en Ditzo.

De Jong licht haar opmerkelijke overstap naar adverteerderszijde toe aan Adformatie: ‘Het is heftig om na al die jaren bij Y&R weg te gaan, omdat er zoveel energie in het bureau zit en ik zoveel mooie dingen heb beleefd. Tegelijkertijd voel ik dat het voor mij persoonlijk goed is om deze stap te maken. Bij ASR Groep krijg ik een unieke kans om mijn inhoudelijke ervaring met creatie en strategie aan adverteerderszijde toe te passen voor een portfolio van A-merken. Ik ga daar veel relevante dingen meebrengen, maar zeker ook veel nieuwe dingen leren. Dat vind ik spannend en ik heb er enorm zin in.’

De Jong was sinds 2007 partner en lid van de directie van Y&R, eerst als creatief directeur en sinds 2011 als managing partner.
Met mede-directeur Bas Coolwijk werkte zij sinds 2004 ook bij de voorloper van het bureau, Red Cell Not Just Film, dat later in Y&R opging.

Totdat haar opvolger benoemd is, nemen hoofd strategie Bas Velthuis en csd Monique Nijenhof de dagelijkse leiding over Y&R Amsterdam waar, ondersteund door creative directors Lionell Schuring en Sheldon Bont.

Erwin Jansen, ceo Y&R Benelux: 'Alwine heeft het bureau op een bevlogen en energieke wijze geleid en we stellen dus hoge eisen aan haar opvolger, voor wie we de selectie in gang hebben gezet. Dat proces kunnen we zorgvuldig doorlopen omdat er bij Y&R een breed, ervaren team staat van vertrouwde gezichten voor opdrachtgevers en werknemers.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie