Zweedse verzekeraar If lanceert 'kindvriendelijke' navigatie-app

Bestuurders moeten door ‘child voice navigation’ oplettender gaan rijden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne voor de nieuwe navigatie-app &;&; werd ontwikkeld door het Zweedse reclamebureau .

De app werkt hetzelfde als de bekende navigatiesystemen, alleen wordt de navigatiestem op bepaalde punten vervangen door een kinderstem. Volgens gaan bestuurders langzamer rijden in de buurt van scholen en kinderdagverblijven, omdat het geluid van een kinderstem inspeelt op het ‘beschermingsinstinct&; van de bestuurder.

Een eerste versie van Slow Down GPS is inmiddels gelanceerd in Scandinavië en te downloaden als app in de Apple Store en Google Play. Het project is totstandgekomen via crowdfunding en mensen kunnen hun eigen locaties toevoegen aan de app.

Vooralsnog werkt de app alleen in Scandinavië.

Credits
Client: If Insurance
Title: Slow Down GPS
Agency: Forsman & Bodenfors
Art Director: Samuel Åkesson
Copywriter: Joakim Labraaten
Designer: Johan Fredriksson
Planner: Lars Friberg
PR strategist: Maja Bredberg
Account Director: Maria Bergkvist
Account Manager: Kristina Wilmar, Joachim Levin
Digital Producer: Andreas Johansson
Agency Producer: Magnus Kennhed
Film Production Company: Bacon STH
Director: Tarik Saleh
Executive Producer: Ylva Axell
Producer: Sophie Hedberg
Director of Photography: Fredrik Wenzel
Editor: Joakim Pietrasek
App Production Company: Starcut
PR Agency: Juno
Digital Production Company: Earth People

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie