Nu in Adformatie #16

Joe La Pompe

Het begint een mooie Après-Cannes-traditie te worden: Joe La Pompe - wie hij echt is blijft een goed bewaard geheim - onthult weer fijntjes waar de gelauwerde reclamemakers hun ‘inspiratie’ vandaan haalden. Of is het allemaal toeval ?

Michiel Buitelaar over oude hap en vernieuwingen

Innoveren is vaak een kwestie van risico’s durven nemen en kansen benutten. Maar in de praktijk blijkt dat niet eenvoudig, zo leerde Michiel Buitelaar bij onder meer bij Ben, KPN en Sanoma.

Case: Toon van Eneco

Hoe maak je de consument op spraakmakende wijze bekend met je interactieve thermostaat? Niet met de voorspelbare online demo, aangevuld met advertising, dacht  energiebedrijf Eneco. Ze kozen voor een activatiecampagne met een opvallende verhaalwaarde.

Famme.nl: schrijven vanuit emotie werkt

Muriel Oonincx heeft met Famme.nl, voor de vrouw van 30+ met een ‘druk leven’, al na een half jaar 1,5 miljoen unieke bezoekers gehaald. ‘We kunnen concurreren met Linda.’

Mark van der Heijden is de The Backpacker Intern

Wat Mark van der Heijden doet, was tien jaar geleden – toen sociale media nog niet zo’n vlucht hadden genomen – ondenkbaar. Als The Backpacker Intern verovert hij de harten van merkmakers over de hele wereld.

Buzzfeed laat ons de ­toekomst van het uitgeven zien

Hoe verspreid je tegenwoordig nieuws? Met LOLkatten, verslavende quizzen en gekke lijstjes. En hoe lift je daar als adverteerder het beste op mee? Dat weet Will Hayward van BuzzFeed, de social nieuws- en entertainment-website die ons de toekomst van het uitgeven laat zien.

Strictly Business: Spinnin’ TV

’s Werelds best bekeken dancekanaal op YouTube komt uit Nederland: Spinnin’ TV. Marketingmanager Meindert Kennis over de socialemediastrategie van Spinnin’ Records.

Strictly Personal: Gladys Nurmohamed

De passie van Gladys Nurmohamed is dans.  Ze wil met dans en beweging een bijdrage leveren aan de vitaliteit van mensen.

Adformatie 16 - 25 juli 2014