Nu in Adformatie #17

A new Dawn

David Snellenberg is op zoek naar nieuwe invalshoeken voor zijn bureau Dawn. Hij wil af van de 'ADHD'erigheid' in het vak en het voortdurend op jacht zijn naar 'the next thing'. Maar we moeten niet de illusie hebben dat reclame de wereld kan verbeteren.

Rendement bureaus onder de norm

Het rendement van de VEA-bureaus blijft met 16 procent onder de internationale norm van 20 procent. Dus moet in de gesprekken met klanten voortaan meer nadruk liggen op het rendement van de geïnvesteerde euro's en minder op de kosten, zegt VEA-voorzitter Marc Oosterhout.

Van Ogilvy naar TBWA

Ogilvy-ceo Rik Ledder maakt de overstap  naar TBWA\Neboko Groep. In Spraakmaker geeft hij een toelichting op deze opmerkelijke stap, samen met TBWA-baas Simon Neefjes

De opmars van WappZapp

Terwijl alle ogen gericht zijn op Netflix, NLziet en Videoland Unlimited, timmert het Nederlandse WappZapp gestaag aan de weg in de video on demand-markt. 'We willen het Europese alternatief voor Netflix worden.'

Wake-up call voor de out-of-homesector

De nieuwe ceo van Exterion Media, Shaun Gregory, wil de sector wakker schudden en roept op tot samenwerking. 'Google, Facebook en Twitter zijn onze echte concurrenten.'

Onder de Lamp

Deze keer drie 'lekker ouderwetse' tv-commercials. Boris Nihom (Achting!), Stella Geurtsen (SSSS&Orchestra) en Sahe Setorg (BBD&Tribal Amsterdam) beoordelen Eye Wish Opticiens, Ohra en UPC.

Dutch Digital Design

In deel twee van een tweeluik gaan zes koplopers ui de digitale creatieven industrie op zoek naar manieren om 'Dutch Digital Design' een wereldreputatie te bezorgen.

Strictly Business: crowdfunding

Steeds vaker kiezen startende ondernemingen voor crowdfunding. En lang niet altijd omdat banken de hand op de knip houden. 9 Tips voor succesvolle crowdfunding en een overzicht van relevante sites.

Strictly Personal: Daan Tames

De nieuwe directeur van WUA! Nederland over zijn avonturen met een Volkswagenbus, zijn vrienden en zijn sloep.

 

Adformatie cover 17

 

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers