door Roos van Vugt, auteur | 15 februari 2012, 19:30 in
Socialmedia Pinterest Gentlemint

Besloten social clubjes

De afgelopen weken ontploft mijn tijdslijn op Twitter: Pinterest is de nieuwste en het heetste dingetje onder de socials. Ik- nieuwsgierig als altijd- direct aan de slag gegaan en ontdekken. De kekke en veel hipper dan die van mij, woninginrichtingen en nieuwste heuprokjes galore! Maar buiten dat, veel, heel veel vrouwen die daar hun 'mood' willen delen.

Nog nooit heb ik vriendinnen en vrouwelijke social collega's zo verheerlijkend op een social zien springen. En ook nog nooit is er een social netwerk geweest die zo snel 10+ miljoen unieke bezoekers wist binnen te halen als Pinterest.

Je kan hier foto's, sites, plaatjes (als het maar online is) pinnen van 'mooie dingen'. Pinterest is een 'pin' board om je smaak en/of gevoel weer te geven. Vrij monogaam, want je hoeft het niet perse met je 'vriendjes'/de buitenwereld te delen, dat geeft wel weer rust.

Gesponsorde links is het verdienmodel van Pinterest, slim, want naast de meeste foto's staat een link om het betreffende product te kunnen kopen.

In tussentijd heeft een mannen social netwerk zich opgericht: Gentlemint. Pinterest voor mannen! Ik weet, zolang dat er is gaat Pinterst niet vliegen. Ik geloof niet in besloten clubjes...

Reacties op dit artikel (4)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

Geertje Hesseling

(16 februari 2012, 15:28)

Naast Gentlemint heb je ook http://www.thefancy.com/ als Pinterest voor mannen, heb ik van horen zeggen. Als vrouw hou ik het maar bij Pinterest.

Avatar

Emma

(16 februari 2012, 20:20)

Inmiddels heb je ook http://chill.com/
Dat is pinnen maar dan van videos

Avatar

Stefan Smit

(17 februari 2012, 11:32)

En dat terwijl Pinterest is opgericht door 3 mannen ;-)

Avatar

Dennis Jak

(17 februari 2012, 11:45)

Bovenstaand begrijp ik wel, krijg meteen trek in een Vedett:-).

Gerelateerde items Socialmedia Pinterest Gentlemint

Blijf op de hoogte
Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers