Creatie & Campagnes

Fake nieuws doet meer kwaad dan reclame

Opinie | 15 april 2017, 11:45

[Column] Reclamemakers verzinnen de werkelijkheid, hoor je vaak. Maar wat nu in de journalistiek gebeurt, is pas echt gevaarlijk, stelt Harry Obdeijn.

Ik geef toe: dit stukje gaat over hoe je een koe in de kont kijkt. En dat verdient uitleg. Al sinds de dagen van Mad Men krijgen ­wij-van-de-reclame het verwijt dat we de werkelijkheid verzinnen. Met name de journalistiek dicht ons daarbij demonische krachten toe. Persoonlijk vind ik dat te veel eer...
Lees het hele artikel

Je kunt dit artikel lezen, nadat je bent ingelogd. Heb je nog geen account, registreer je dan gratis.

Probeer 1 maand gratis!

  • Exclusieve online content
  • Adformatie op je tablet en smartphone
  • Dagelijkse e-mail nieuwsbrief

Inloggen

Al abonnee, maar nog geen geactiveerd account? Activeer nu

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Linda Metselaar

(19 april 2017, 9:22)
Mooi geschreven. En wat een doodenge nieuwe werkelijkheid.

Gerelateerde items column harry obdeijn