Pak je moment en maak jouw campagne tot een succes

Het potje zoenen, het huishoudpotje, het potje voor onderweg… De potjes kauwgom van Mentos kun je altijd en overal gebruiken. Mentos zegt dat niet alleen, maar creëert er ook een gevoel bij.

Mentos en ook andere grote merken zetten in hun campagnes steeds vaker in op momenten.

Kijk maar eens naar Verkade Digestive Bites: “het perfecte gezelschap voor jouw avondje relaxen”.

Of de pilot van McDonald’s die zelfs het landelijke nieuws bereikte. De thuisbezorgservice McDelivery waardoor ze het moment claimen dat je je Big Mac of Happy Meal gewoon thuis op je eigen bank kunt opeten. Tijdens het acht uur journaal, GTST of kijkend naar Netflix. Dan pas wordt het echt een Category Entry Point.

Stuk voor stuk campagnes die aansluiten bij de How Brands Grow visie van Byron Sharp. Deze kijk op merkgroei geeft marketeers inzicht in hoe bedrijven meer consumenten op meer momenten aan hun merk kunnen laten denken.

Laat je merk opvallen

De grootste groei realiseer je door beter op te vallen, niet zozeer door te roepen dat je anders bent dan de rest. Het draait namelijk niet meer alleen om abstracte merkwaarden zoals betrouwbaarheid en kwaliteit. We doen onderzoek naar de ‘salience’ van je merk. Het is de kans dat aan je merk gedacht wordt en dat je opgemerkt wordt in een beslissende (koop-)situatie. Daarbij zijn ‘distinctive brand assets’ essentieel. Dat zijn de zintuiglijk waarneembare merkelementen, zoals kleuren, font, vorm of jingle van jouw merk.

Deze zijn belangrijk in relatie tot ‘category entry points’ van een merk. Dit zijn de situaties waarin men aan je merk zou moeten denken. Ze gaan over het tastbare wat, wanneer, waar en met wie. Hoe meer consumenten (en) hoe meer relevante category entry points aan het merk koppelen, hoe sterker de merkbeleving.

Hulp bij je merkrichtlijnen of complete campagnestrategie

Een grootschalige online/televisie campagne kost geld, vaak veel geld, dan wil je een zo groot mogelijk bereik.
Blauw helpt je aan een effectieve marketing campagne.
 

We brengen voor je in kaart wat de belangrijkste brand assets en category entry points zijn in jouw branche of categorie. Voor jouw merk, maar als je wilt ook die van je concurrenten.

Zo weet je nauwkeurig in welke hoek je merkgroei of marktaandeel laat liggen of deze juist volledig pakt.

De resultaten van ons merkonderzoek zijn te gebruiken voor je:
  • Merkplannen
  • Stijlrichtlijnen
  • Briefings voor campagnes
  • Campagne-uitingen
Of je nu campagnestrateeg bent, brandmanager, marketeer of designer bent. Je hebt hiermee waardevolle informatie en bruikbare adviezen om je merk te laten groeien.

We kunnen:
  • met een 0-meting de uitgangspositie van je merk bepalen;
  • achterhalen wat jouw unieke merkelementen en optimale koopsituaties zijn;
  • de effecten van het merkonderzoek op frequente basis (maandelijks, op kwartaalbasis of jaarlijks) voor je herhalen.
Door campagnes in te zetten op deze specifieke koop- en behoeftensituaties, wordt je merk meer ‘salient’. Met continue en consistente communicatie bouw je aan een rijker associatienetwerk van het merk in het brein. En denken consumenten op zoveel mogelijk situaties aan je merk.

Het claimen van zo’n moment kost tijd, maar ook bij een krappe deadline staan we graag voor je klaar. Met één workshop helpen we je al op weg zodat je weet of jouw campagne in de juiste richting zit. We deden eerder al merkonderzoek voor o.a. Spa, Optimel, Marktplaats en Miss Etam.

Meer weten? Neem contact op met Sanna Geldermalsen of Christel van de Burgt..

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →