Dentsu Aegis Network neemt 11 programmatic traders aan na traineeship

Dentsu Aegis Network Netherlands heeft voor het eerst een internationaal programmatic traineeship opgezet. De elf kandidaten, geselecteerd uit 100 aanmeldingen, zijn na een zorgvuldige selectieprocedure begonnen aan de 6 weken durende opleiding. Inmiddels hebben alle deelnemers het traineeship succesvol afgerond en zijn als junior programmatic trader aan de slag gegaan.

Zij werken verdeeld over de vier verschillende programmatic afdelingen. Deze afdelingen zijn speciaal ingericht voor het bedienen van internationale klanten op het gebied van programmatic adverteren.
De vraag naar gekwalificeerde programmatic traders in de markt is hoog en het aanbod is niet toereikend. Het is voor een uitdaging om doorlopend ervaren en gekwalificeerde mensen aan te nemen  om te voldoen aan de toenemende vraag.

Tim van der Bilt, Managing Director Amplifi: “Online marketing modules binnen opleidingen in Nederland schieten te kort en zijn erg social en search minded. Vooralsnog is programmatic trading als onderwerp ondervertegenwoordigd. Het werk en de techniek binnen deze discipline is complex en we zien dat nieuwe collega’s tijd nodig hebben om het totaalplaatje te snappen alsmede het werk in de vingers te krijgen.”

Een van de trainees Bette van Ettekoven over het traineeship: “Dentsu Aegis Network heeft mij onwijs geholpen om na het afronden van mijn studie meer verdieping en praktische ervaring te verwerven over programmatic buying. Hiermee is het afronden van deze traineeship voor mij een mooie eerste stap in mijn carrière.”

In het traineeship werden de volgende essentiële onderdelen behandeld: terminologieën, techniek, supply, data, mediaplannen, campagnevoering, optimalisatie en reporting. Trainers en partijen zoals Google, Mediamath, Improve Digital en Sanoma zijn ingezet om een compleet beeld te schetsen van het werkveld.

Dentsu Aegis Network is voornemens om het trainingsprogramma vaker in te zetten om net afgestudeerden te helpen met het verrijken van hun kennis over programmatic. Tim van der Bilt: “Met het oog op het verder volledig digitaliseren van meer kanalen (Out of home, TV, Radio) én de mogelijkheid om daar programmatic op in te kopen verwacht ik dat de vraag naar programmatic traders alleen maar groter wordt&;."

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →