door Dentsu Aegis Network, partner | 29 mei 2017, 8:57 in Merk & Strategie
OOH Mobile Stena Line

Stena Line wil meer engagement creëren met inzet van mobile en Out of Home

Dentsu Aegis Network, partner | 29 mei 2017, 8:57

Vanaf 22 mei introduceert ferrymaatschappij Stena Line een Out of Home awareness campagne in combinatie met een online mobile 360° advertentie. Het combineren van Out of Home met een locatie gedreven mobile advertising campagne en een mobile audience zorgt voor een versterkend effect, meer impact en engagement. Aan de hand van een programmatic strategie wordt de inzet van OOH en mobile optimaal benut. De campagne is zichtbaar tot eind juli. Posterscope ontwikkelde deze campagne samen met Isobar en Amnet.

Van doelstelling tot strategie

Stena Line richt zich voornamelijk op de vakantiemarkt waarbij het hoogseizoen van juni tot en met augustus loopt. Stena Line wil graag zichtbaar zijn in de periode vóór het hoogseizoen, omdat in deze periode veel potentiële klanten zich laten inspireren en het boeken van reizen centraal staat. Vanuit deze wens is de campagnedoelstelling gericht op zichtbaarheid, branding en awareness van april tot juli. De campagne is te zien op digitale snelwegmasten, metrostations, grote digitale schermen op NS-stations en als 360° uiting op mobile.

 

Cross channel versterkend effect

Gezien de campagnedoelstelling is Out of Home als basis het aangewezen medium voor het genereren van exposure en creëren van awareness. Met Digital Out of Home is het met adaptive planning al mogelijk om een bepaalde doelgroep te targeten. Het toevoegen van een locatie gedreven mobile programmatic campagne zorgt voor een extra dimensie in de Stena Line merkbeleving en een uplift in engagement.

 

Programmatic trading desk Amnet, heeft op basis van geofencing (proximity) en een vooraf bepaalde audience de mobile campagne programmatic ingekocht aan de hand van gps-locaties, in dit geval in en rondom stations. Voor deze campagne zijn er digitale schermen op werkdagen en in het weekend ingezet tussen 16:00 en 19:00. Wanneer passanten langs de Out of Home objecten komen, zien zij de advertentie ook op hun mobiel. Isobar heeft hiervoor een rich media-uiting gecreëerd met 360° advertentie, omdat men binnen het touchpoint van travel de passanten een extra experience mee wil geven.

 

Van insights tot in kaart brengen van effectiviteit

Ook ná de campagne is het door de inzet van een mobile strategie mogelijk om de effectiviteit van de Out of Home campagne in kaart brengen. Aan de hand van mobiele data kunnen uiteindelijk insights worden geformuleerd. Zo kan het aantal clicks en de engagement meetbaar en inzichtelijk worden gemaakt per locatie.

De combinatie van Out of Home en mobile zorgt voor een verrijking van inzichten in de doelgroep op basis van POI’s. Voorbijgangers die geïnteracteerd hebben met het Out of Home object zijn namelijk te herleiden, waarna voor een eventuele vervolg campagne hierop ingespeeld kan worden. Op basis van mobiele data kan een OOH-campagne nog gerichter worden ingezet. Dit is het bewijs dat Out of Home en mobile dé ingrediënten zijn voor een succesformule en voor het creëren van een campagne uplift.

 

Benieuwd naar de unieke 360° uiting?

Scan de onderstaande QR-code:

 

Posterscope, Isobar en Amnet zijn onderdeel van Dentsu Aegis Network Netherlands (DAN). DAN is één van de grootste internationale netwerken van media-, marketing- en communicatiebureaus. We helpen klanten relaties op te bouwen met de doelgroep door efficiënte inzet van data, media, creatie en technologie. Gezamenlijk werken we aan de beste geïntegreerde merk-, media- en digitale communicatieoplossingen. Dit doen we voor lokale én internationale klanten.

Met een gespecialiseerd aanbod dat alle aspecten van het digitale spectrum beslaat, is Dentsu Aegis Network de nummer 1 in digital in Nederland.

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Dentsu Aegis Network

Partner

Meer van deze partner
Whitepapers van deze partner
Nu op Twitter