door Dept, partner | 15 augustus 2017, 12:52 in Marketing Technology
second degree

De 5 nieuwste Linkedin-features

Marlien de Roo, partner | 15 augustus 2017, 12:52

De afgelopen weken heeft LinkedIn nieuwe features gelanceerd. Waarschijnlijk heb je enkele hiervan al voorbij zien komen – wellicht ook niet. Bijvoorbeeld dat je meerdere foto’s in één update kunt delen of dat LinkedIn-artikelen nu vindbaar zijn in Google. In dit blog een overzicht van de laatst bekend gemaakte LinkedIn-features. Dan ben je weer helemaal op de hoogte.

1. Meerdere foto’s bij LinkedIn-updates

Op Instagram en Facebook was het al mogelijk om meerdere foto’s te gebruiken bij een social update. Vanaf nu kan dit ook op LinkedIn. Geef je persoonlijke updates een extra dimensie door gebruik te maken van deze nieuwe functie. Pick, preview en publish. Kies de foto’s uit die jij wilt delen, maximaal negen. Bekijk in de preview modus of de foto’s goed bij elkaar en bij het onderwerp van de update passen. Publiceer vervolgens je update met meerdere foto’s.

2. LinkedIn-artikelen zijn nu vindbaar op Google

Goed nieuws voor degene die regelmatig een artikel schrijft en plaatst op LinkedIn. De LinkedIn-artikelen worden nu ook geïndexeerd door Google. Heb je een ambassadeursstrategie opgezet en laat je collega’s bloggen? Zorg er dan voor dat de blogs SEO-vriendelijk zijn geschreven en er een link naar de website in wordt verwerkt. Op deze manier kan er extra verkeer naar de website gegenereerd worden.

3. Zichtbaarheid van LinkedIn-updates en artikelen

Sinds vorige week is het mogelijk updates en artikelen te bekijken zonder ingelogd te zijn. Ga naar je profiel en klik op ‘edit public profile’. Vink het kopje ‘Make my public profile visible to everyone’ aan en klik op ‘public’. De posts en artikelen die je deelt op LinkedIn zijn nu voor iedereen zichtbaar.
 

4. Gepersonaliseerde notificaties – bepaal zelf welke updates je wel of niet te zien krijgt

Vanaf nu is het mogelijk zelf de regie te nemen over welke updates je wel of niet te zien krijgt in je timeline en notificatiepagina. Ga naar de notificatiepagina en klik op ‘mute’ of zet de notificaties van bepaalde onderdelen uit. Bijvoorbeeld het onderdeel van de vacatures waarin je mogelijk interesse hebt. Zie je weleens updates van een connectie voorbij komen die je niet wilt zien, maar wil je wel een connectie blijven? Je kan bij een connectie op de knop ‘unfollow’ drukken. Hierdoor komen er geen updates van deze connectie meer op je startpagina tevoorschijn.

 

5. LinkedIn-analytics van je persoonlijke updates inzien

Als je admin bent van een LinkedIn-bedrijfspagina is het uiteraard mogelijk de analytics per update te zien. Voorheen was dit bij updates vanuit je persoonlijke profiel nog niet mogelijk. LinkedIn heeft een nieuwe functie gelanceerd waardoor het ook mogelijk is de statistieken van je eigen updates te zien. Bijvoorbeeld hoeveel weergaven jouw update heeft gehad nadat je connecties je update hebben gedeeld. 

Ben je ambassadeur van het bedrijf waar je voor werkt en deel je regelmatig updates die hierop zijn gericht? Vanaf nu kun je ook deze resultaten inzichtelijk maken en eventueel meenemen in je social-media-strategie. 

Ook biedt dit perspectief om te kunnen zien welke update goed werkt binnen je eigen netwerk en welke updates minder goed presteren.
 

Op de hoogte blijven van andere LinkedIn-features?

Wist je al dat het nu ook mogelijk is om met één druk op de knop een  uit te draaien? Lees alles over deze nieuwe LinkedIn-feature.
Als LinkedIn-partner zijn wij altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het platform. Wil je naast onze updates meer informatie over deze ontwikkelingen volgen? Op worden regelmatig updates gedeeld.

Geschreven door Social Content Marketeer .
 
Bronnen:
LinkedIn blog:

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Dept

Partner

Meer van deze partner
Whitepapers van deze partner
Nu op Twitter