door Dept, partner | 14 september 2017, 11:57 in Marketing Technology
Expand Online

Expand Online en Rituals samen genomineerd voor Dutch CRO Awards 2017

Marlien de Roo, partner | 14 september 2017, 11:57

Deze maand worden de eerste DDMA Dutch CRO Awards uitgereikt in Edel in Amsterdam. De Dutch CRO Awards zijn in het leven geroepen om het beste werk op het gebied van conversieoptimalisatie en A/B-testen te belonen. Vorige week werden de nominaties bekend gemaakt. Expand Online (part of Dept) is met haar werk voor Rituals een van de vier genomineerden in de categorie Ad Testing.

Het afgelopen jaar heeft doorlopend retargetingcampagnes ingezet voor . Belangrijke mijlpaal hierin is dat we in deze samenwerking vanaf de eerste dag een testbenadering hebben gehanteerd. Om de bannervariaties in de doorlopende campagnes efficiënt te kunnen testen, hebben we - in samenwerking met partner Men in Green - speciaal voor het Rituals merk een ontwikkeld. Hierin wordt zowel informatie over de eerder bekeken producten, plus de A/B-test advertentietekst en afbeeldingen ingeladen vanuit één feed.

Iris van Hees, online marketing consultant bij Expand Online: “Direct voordeel voor Rituals is dat dankzij de A/B-testen meer omzet is gerealiseerd met de retargetingcampagnes, terwijl er tegelijkertijd minder uitgaven worden gedaan aan het ontwikkelen van nieuwe bannersets. Daarnaast leveren de A/B-testen interessante inzichten op over welke boodschap de klant het meest aanspreekt en hoe dit is verdeeld over verschillende landen.”

Expand Online is onderdeel van – een internationaal netwerk van leading digital agencies. Vanuit onze kantoren in Europa en de US combineren 600 van de meest getalenteerde en ervaren mensen in onze industrie creativiteit, technologie en data voor digitale oplossingen die merken helpen te groeien en ons leven makkelijker maken.

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Dept

Partner

Meer van deze partner
Whitepapers van deze partner
Nu op Twitter