door Dept, partner | 14 maart 2017, 13:08 in Marketing Technology
Tam-Tam

TamTam helpt SOS Kinderdorpen met digitale transformatie

Marlien de Roo, partner | 14 maart 2017, 13:08

SOS Kinderdorpen kiest digital agency TamTam (part of Dept) als een van haar strategisch digital partners. De partijen zullen nauw samenwerken om de ambitieuze fondsenwervende doelstellingen voor 2020 te halen: het vertwaalfvoudigen van de opbrengst uit nieuwe donateurs door het vergroten van de digitale activiteiten.

Wereldwijd zorgt SOS Kinderdorpen dat kinderen in een liefdevolle familie kunnen opgroeien. De stichting versterkt bestaande families om te voorkomen dat kinderen er alleen voor komen te staan en geeft kinderen zonder familie een nieuw thuis binnen een SOS familie. In 2016 beleefde SOS Kinderdorpen in fondsenwervend opzicht een goed jaar. Om dit succes vast te houden en te vergroten om zo haar missie voor kwetsbare kinderen te continueren en uit te bouwen, wil de stichting stap voor stap minder gebruik gaan maken van traditionele middelen, en sterker inzetten op online. Doel is om daarmee een nieuwe generatie donateurs aan te spreken en via hoofdzakelijk digitale kanalen fondsen te werven. 

Sam Schiltmeijer, SOS Kinderdorpen: “Deze digitale transformatie raakt aan alles wat we doen. Daar is een stevige partner bij nodig. Door hun kennis en expertise hebben we het volste vertrouwen in een succesvolle samenwerking met TamTam voor deze opdracht.

Bij de samenwerking zijn ook twee andere Dept agencies betrokken. A friend of mine neemt de digitale campagnes voor haar rekening en Expand Online focust op de online marketing.

Laura Legue, online strateeg bij TamTam: “Door het specialisme van de 3 bureaus te combineren kunnen we op iedere vraag in dit traject een passend antwoord vinden. We kijken ernaar uit om samen te werken met SOS Kinderdorpen: een klant met een mooie doelstelling.”

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Dept

Partner

Meer van deze partner
Nu op Twitter