door Dept, partner | 20 februari 2017, 9:43 in Marketing Technology
Tam-Tam

Zoekplatform FILM.NL voor films en series van start

Marlien de Roo, partner | 20 februari 2017, 9:43

Nieuwe dienst leidt gebruikers veilig en snel naar de juiste aanbieder van videocontent.

Het platform FILM.NL is vanaf nu voor iedereen beschikbaar. Deze gratis website en app gidsen gebruikers veilig en snel naar een legale aanbieder van een film of serie. De lancering gaat gepaard met een grote campagne waaraan Rutger Hauer, Barry Atsma, Monic Hendrickx, Robert de Hoog, Katja Schuurman, Sigrid ten Napel, Maryam Hassouni en Martijn Lakemeijer meedoen.

De zoektocht naar de aanbieder een specifieke film of serie is niet altijd even makkelijk. Daarom lanceert NVPI, de branchevereniging van de entertainmentindustrie, FILM.NL. Deze zoekmachine gidst de gebruiker naar de aanbieder van een specifieke film of serie. Het platform is een sectorbreed initiatief van de grote contentaanbieders in Nederland. FILM.NL heeft enkel een gidsfunctie, er wordt niet op geadverteerd.  

De dienst wordt gelanceerd met een opvallende campagne van fotograaf Pieter Henket, woonachtig in New York. Met de titel ‘Kijk niet zo moeilijk’ wordt een appèl gedaan op de film- en serie liefhebber, maar tegelijkertijd geeft de campagne een vette knipoog.  Aan de kick-off campagne werken een groot aantal namen belangeloos mee omdat ze vierkant achter het initiatief staan.

De nieuwe app en website zijn ontwikkeld door digital agency TamTam. Creative Director Max Pinas: “We wilden films en series kijken zo makkelijk mogelijk maken, en dat is heel aardig gelukt. Het gefragmenteerde medialandschap was duidelijk toe aan een goedwerkende gids. FILM.NL doet dat op een manier waar kijkend Nederland blij van wordt. Het sluit aan op de dagelijkse bank- en bioscoopgewoontes. It just works.”

 

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Dept

Partner

Meer van deze partner
Whitepapers van deze partner
Nu op Twitter