door Esprix, partner | 27 december 2016, 13:09 in Creatie & Campagnes
Esprix Awards

Aftellen naar... de Esprix-deadline!

Esprix, partner | 27 december 2016, 13:09

Het aftellen is begonnen, want het nieuwe jaar nadert razendsnel. Voor professionals in marketingcommunicatie betekent 31 december niet alleen het einde van 2016, maar ook de deadline voor de Esprix-inzending.

Het aftellen is begonnen, want het nieuwe jaar nadert razendsnel.  Voor professionals in marketingcommunicatie betekent 31 december niet alleen het einde van 2016, maar ook de deadline voor de Esprix-inzending. 

De Esprix is de vakprijs die marcom-campagnes beoordeelt op de twee meest essentiële pijlers: creatie én resultaat. Het draait daarbij enerzijds om creatief werk dat jaloersmakend is qua idee en executie, anderzijds om campagnes met impact en aantoonbaar resultaat. 
Dit jaar ligt de officiële deadline om werk in te sturen voor de Esprix op 31 december en de deadline met uitstel op 20 januari. Dat kan in twaalf verschillende categorieën, waarbij het inzenders natuurlijk vrij staat om een campagne in meerdere categorieën in te sturen. De branche-specifieke categorieën zijn FMCG, Telecom & Utilities, Financial, Retail, Durables en Not for Profit. Daarnaast zijn er ook nog enkele branche-overstijgende categorieën: Product launch, Business to Consumer, Business to Business en Small Budget. 

Jury met ruim 100 experts
De afgelopen jaren is de Esprix-jury uitgegroeid tot de meest prestigieuze marketingcommunicatie-jury van Nederland. Creatieven en marketeers nemen deel aan de jurering en kiezen samen het beste werk van Nederland. Ze beoordelen inzendingen gelijkwaardig op het creatieve idee en het resultaat. Deze manier van beoordeling weerspiegelt de samenstelling van de jury.
Aan de samenstelling van een vernieuwde jury wordt momenteel hard gewerkt. Ruim 100 topmarketeers en -creatieven staan straks klaar om de beste cases van het afgelopen jaar te beoordelen. 
Over het jurerende team van dit jaar zei juryvoorzitter Jacqueline Smit, commercieel directeur van TMG Landelijke Media: 'De jury heeft de afgelopen jaren een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Koplopers in ons vak kiezen samen het beste werk. Het spanningsveld tussen resultaat en creatie, tussen marketeers en creatieven, dat is de plek waar de vernieuwing plaatsvindt. En dat maakt het jureren elk jaar weer zo’n geweldig verrijkende ervaring.'

Esprix-uitreiking op 20 april 2017
Komend jaar zullen er weer veel toonaangevende campagnes worden beoordeeld door de vakjury. Dit zorgvuldig georganiseerde jurytraject leidt uiteindelijk tot een uitreiking op 20 april 2017 in Amsterdam. Zoals gebruikelijk wordt dit weer een feestelijke avond. De plaatsen voor deze uitreiking zijn beperkt, dus zorg dat u op tijd een tafel reserveert. Voor wie kans wil maken op een Esprix en nog geen case heeft ingezonden, resteert een kleine week tot de officiële deadline op oudejaarsdag. Laat deze kans niet lopen om uw creatief en effectief werk te laten beoordelen door een toonaangevende marcom-jury. 

Kijk voor alle details over het inzenden van campagnes op www.esprix.nl 

Reacties op dit artikel (0)

Dit is een bijdrage van

Esprix

Partner

Esprix Celebrating creativity that works

Lees meer over Esprix
Meer van deze partner