door FoxScreen Bioscoopreclame, partner | 11 augustus 2017, 11:08 in Bureaus & Accounts
#GeneratieZ #Onderzoek Reclame

Gen Z positiever tegenover traditionele reclame

FoxScreen, partner | 11 augustus 2017, 11:08

Recent heeft Kantar Millward Brown het AdReaction onderzoek uitgerold in 39 landen. Tijdens deze research is gekeken naar het gedrag van de doelgroepen Gen X (35-49 jarigen), Gen Y ofwel Millennials (20-34 jarigen) en Gen Z (16-19 jarigen) ten opzichte van reclame.

Het en de resultaten helpen de verschillen en gelijkenissen tussen de drie generaties beter te begrijpen. De focus is met name gelegd op de jongere Gen Z generatie, omdat zij nog altijd een lastige doelgroep zijn voor veel adverteerders.

Uit het onderzoek blijkt onder meer dat Generatie Z hoge verwachtingen heeft van reclame, voornamelijk van de digitale vorm. De resultaten laten wel zien dat men positiever aankijkt tegen traditionele reclame dan digitale reclame, dit geldt ook voor Gen Z. Ook al is digitale reclame tegenwoordig niet meer weg te denken, deze vorm van reclame is echter nog niet zo welkom als TV-, bioscoop-, outdoor- of printreclame.

Er bestaan geen zuivere formules om succesvolle reclames te creëren, maar het onderzoek toont wel aan wat mensen het meest waarderen in een uiting. Om als adverteerder zijnde de nog altijd moeilijk bereikbare Gen Z succesvol te bereiken, zijn de volgende vier elementen het belangrijkst:

  1. Muziek: Goede muziek die aansluit bij de content is belangrijk voor de jongere generatie.
  2. Humor: Het is belangrijk dat de doelgroep zich kan identificeren met de humor van de uiting.
  3. Design: De jongere generatie vindt het design van de reclame belangrijker dan de oudere generatie.
  4. Celebrities: Gen Z is geneigd de reclame veel interessanter te vinden wanneer er een celebrity in voorkomt. Dit kunnen zowel mainstream, als internetcelebrities zijn.

 

Lees meer over dit onderzoek.

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

FoxScreen Bioscoopreclame

Partner

Meer van deze partner
Nu op Twitter