18 oktober 2016, 13:39 in Marketing Technology
#marketing #branding

Hoe een leidend digital marketing merk in de markt te zetten

Mapp, partner | 18 oktober 2016, 13:39

Verandering is zo’n woord dat iedereen anders interpreteert, afhankelijk van bijvoorbeeld iemands geloofssysteem, context of huidige situatie. Voor mij, te midden van de transitie naar het nieuwe leidende digital marketing merk Mapp, is verandering alleen maar heel erg positief: we hebben nu onze bestemming zelf in de hand en we werken er met z’n allen hard aan om de positieve verandering tot stand te brengen. We geven jullie een kijkje achter de schermen.

Natuurlijk krijg ik sinds de overname van Teradata Marketing Applications (TMA), de samenvoeging met BlueHornet en de lancering van ons nieuwe merk Mapp Digital veel vragen. Het woord ‘verandering’ staat daarbij centraal. Wat mij het meest aantrekt in het woord ‘verandering’ is dat het een werkwoord is: het symboliseert actie. Ik wil jullie dan ook graag meenemen in deze heroriëntatie, waarbij we ons blijven inzetten om marketeers te ondersteunen en hun ambities waar te maken.

Wat is Mapp?

We hebben het geluk dat Mapp nu al één van de grootste digital marketing platformleveranciers ter wereld is. Waar we voor staan is helder: van onze technologie tot onze diensten, intern en extern, we zijn doelgericht in alles wat we doen. Resultaat is belangrijk, alles moet een toegevoegde waarde hebben. Door alle veranderingen heen blijven we voor deze waarden staan. Een ander belangrijk kenmerk van ons bedrijf verandert ook niet: we zijn marketeers die marketeers ondersteunen met software en diensten.

Uiteindelijk willen we natuurlijk een nog beter platform ontwikkelen, dat als standaard gaat gelden voor de digitale markt. Onze klanten moeten ermee kunnen groeien en hun eindklanten nog beter kunnen bedienen. We willen erkend worden als een onmisbaar customer engagement platform. De combinatie van de technologie van BlueHornet en TMA zorgt ervoor dat we deze ambities nog sneller kunnen bereiken en onze klanten nog beter kunnen bedienen.

Ook op cultureel vlak passen BlueHornet en TMA goed bij elkaar: we willen allebei toegevoegde waarde leveren voor onze klanten. De nieuwe naam, Mapp, past bij ons: we hebben de markt goed in kaart en we kunnen onze klanten helpen om te bepalen waar ze nu staan en waar ze naartoe willen. We laten ze zien waar obstakels liggen en welke routes naar de eindbestemming kunnen leiden. Ook belichaamt Mapp de kenmerken die wij bewonderen bij andere grote merken, namelijk: eenvoud, tijdloos en doelmatig.

Wat betekent de verandering voor onze klanten?

Bestaande klanten kunnen direct al profiteren van onze fusie. Onze nieuwe oplossing is namelijk een optelsom van jarenlange ervaring. We hebben op basis daarvan een eenvoudig te gebruiken en fullservice platform ontwikkeld, waardoor we onze klanten een completere oplossing kunnen bieden. Doordat onze waarden overeenkomen kunnen we eenvoudig een goede roadmap ontwikkelen, die tegemoet komt aan onze bestaande klanten en andere merken die betere resultaten willen.

Omdat wij zelf ook marketeers zijn, snappen we dat marketeers in een complexe tijd leven, die zowel geweldig als geweldig uitdagend is. Merken zijn in oorlog met elkaar om de harten en hoofden van klanten te winnen of te stelen. Technologische vooruitgang gaat sneller dan ooit en dat is soms wat overweldigend. De druk om meer met minder te doen is nog nooit zo hoog geweest. En dat terwijl klanten meer eisen, meer schermen tegelijkertijd gebruiken en roepen om personalisatie.

Wat ik zelf zo interessant vind aan deze tijd is dat kunst en wetenschap ingezet kunnen worden om de complexiteit van vandaag de dag tegen te gaan, zodat, mits bedachtzaam uitgevoerd, klantbetrokkenheid kan worden verhoogd. Wij bieden oplossingen die creativiteit wetenschappelijk onderbouwen, zodat je het beste uit twee werelden voor je kan laten werken. We brengen daarmee de complexiteit, die overigens in elke industrie of markt terug te vinden is, terug en laten marketeers weer efficiënt werken.

Wat kan je van Mapp in de toekomst verwachten?

We zijn momenteel druk bezig met de lancering van het nieuwe merk op conferenties in Frankrijk, Duitsland en Italië. We gaan Europa nog verder in en op 16 oktober hebben we het merk geïntroduceerd tijdens de conferentie &Then in Los Angeles. We zetten daarmee de eerste stappen naar een kwalitatief, wereldwijd merk, die, zoals het onze ambitie betaamt, herkend zal worden als wereldwijde leider in de customer engagement markt.

Natuurlijk nemen we het verder samenbrengen van de merken ook mee in de roadmap, zodat we marketeers wereldwijd kunnen helpen met het ontdekken en nastreven van hun ambities. Ik denk dat zakelijke relaties daar om draaien: het gezamenlijk behalen van doelen. De momenten waarvan ik het meest heb genoten tijdens mijn carrière, zijn die momenten waarop ik voelde dat we echt waarde creëerden voor onze klanten, zodat zij ook verder konden groeien. We blijven werken aan de ondersteuning van onze klanten, zodat we onze ambities waar kunnen maken.

Houd in de gaten als je wilt zien wat wij al bereikt hebben met ons platform en onze diensten. Leer meer over Mapp als je wilt weten hoe wij ook jou kunnen ondersteunen. 

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

daisyford48

(28 oktober 2016, 16:18)
Hmm that's really good information I have read and so descriptive that worth loving it. digital marketing or in simple words seo is great, have a look at this: http://www.listolists.com/popular-seo-websites/
Meer van deze partner