door IDMK, partner | 14 augustus 2015, 15:01 in Mensen & Carrière
big data marketing IDMK Trainingen

Als marketeer aan de slag met Big Data, hoe doe je dat?

IDMK Trainingen, partner | 14 augustus 2015, 15:01

Als professional is het je vast opgevallen dat de data ons om de oren vliegen. Data, big data, small data, interne data, social crm data etcetera. Soms zie je door de bomen het bos niet meer en weet je niet wat je met welke data kunt en hoe je dat aanpakt.

Data leiden tot succes

Toch is het gebruik van data voor elke marketing en communicatieprofessional een belangrijk aandachtspunt. Data helpen je om succesvol te zijn. Data vertalen naar bruikbare informatie die je ondersteunt bij het uitwerken van de strategie tot en met het uitvoeren van campagnes bijvoorbeeld.

Data en databases

Zijn niet weg te denken. In de tijd van de offline media en communicatie stonden we als mens al in honderden databases, nu is dat een tienvoud er van. De nieuwe en andere vormen van interactie via online en mobiele middelen geeft dat we nog meer data kunnen verzamelen. Uiteindelijk is het noodzakelijk om van de data bruikbare informatie te maken.

Unieke ééndaagse training

De  legt de basis voor het Big Data Marketing denken. Je krijgt de basisgedachte en handvatten om meer met je data te doen. Zodat je kunt beslissen welke data (in eerste instantie) belangrijk zijn en hoe je die kunt verzamelen, vastleggen, bewerken en vertalen.

 

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

IDMK

Partner

IDMK onderscheidt zich door korte workshops en trainingen gericht op de praktijk en directe toepasbaarheid. Met de trainingen van IDMK kun je direct aan de slag voor meer effect, rendement, succes en resultaat uit online en offline marketing en communicat

Lees meer over IDMK
Meer van deze partner
Whitepapers van deze partner
Nu op Twitter