door NIMA, partner | 13 maart 2017, 15:19 in Mensen & Carrière
#blended #marketing #NIMA #Masterclass

NIMA Masterclass: Blended Marketing

Nima, partner | 13 maart 2017, 15:19

Een compleet nieuwe kijk op marketing voor je organisatie

The Bigger Picture
Als marketeer sta je continu voor grote uitdagingen. Welke activiteiten moet ik opzetten? Welk
bedieningsconcept voor welke doelgroep(en)? Heb ik het juiste specialisme aan boord? Moet ik
reageren of ageren op mijn concurrent? Zo simpel als in de tijd van het beroemde 4P-model van
McCarthy is het tegenwoordig niet meer. Met verlangend achterom kijken kom je geen steek verder.
Dat doen je concurrenten immers ook niet. Hoe ben je voorbereid op de uitdaging van morgen?
Verrassend genoeg niet door keihard te gaan hollen, maar juist door even stil te staan. De tijd nemen
om naar het brede perspectief te kijken, the bigger picture om het populair te zeggen. Of dat nu gaat
om merkidentiteit, positionering, kanaalkeuze, purpose, brand experiences of doelgroepkeuze, het
draait allemaal om de context.

Blended marketing Strategy Development
De juiste marketingcocktail, daar gaat het om. Blended marketing noemen wij dat. Maar hoe stel je
de juiste blend samen om tot het beste marketingresultaat voor jouw organisatie te komen?
Wij helpen je om het basisingrediënt, de context, te mixen met de overige acht ingrediënten:
behoefte, beïnvloeding, beleving, belofte, betekenis, beweging, bewijs, bezieling. Net als met een
gewone cocktail heeft het weinig zin om lukraak ingrediënten bij elkaar te gooien. Dat schiet niet op,
dat wordt een smakeloos geheel. Het 360SAMR model is het recept voor de juiste blend. Met de
context goed in het vizier kijken we vervolgens goed naar je eigen organisatie, naar je klanten en
naar wat de concurrentie doet. De strategievorming anno nu.

Voor wie?
Iedereen die worstelt met het vraagstuk van herpositionering: hoe bereik ik een waardevolle positie voor mijn merk of product/dienst in de turbulente wereld van vandaag?

Meld je aan voor de Masterclass op 23 mei.

Voor vragen kun je contact opnemen met Nicole van Deursen via 

 

 

 

Reacties op dit artikel (0)

Dit is een bijdrage van

NIMA

Partner

In het hart van marketing, communicatie en sales

Lees meer over NIMA
Meer van deze partner