door NIMA, partner | 6 maart 2017, 14:37 in Mensen & Carrière
#nima #customer insight #data # marketing

NIMA Masterclass: Customer Insight with (big) data

Nima, partner | 6 maart 2017, 14:37

Scherp klantinzicht is de basis voor hogere klantwaardering

Op dinsdag 14 maart vindt bij de NIMA de Masterclass: Customer Insight with (big) data plaatst.

Scherp klantinzicht (Customer Insight) is de basis voor hogere klantwaardering en daarmee hogere klantwaarde.

Met (big) data is het mogelijk niet alleen te acteren op basis van klantinzicht en een generieke customer journey maar op basis van KLANTEN-inzicht en hun specifieke journey. Dus per klant een conversatie initiëren die optimaal op haar/hem is afgestemd.
De klant wil graag aangesproken worden met relevante informatie (aanbieding, service, advies) maar verwerpt in toenemende mate niet relevante communicatie. Klantgerichtte communicatie levert een hogere waardering op van klanten (Customer Experience) en een hogere klantwaarde (Customer Value). En budgetten worden effectiever besteed.

Hoe werk je in de praktijk effectief met Customer Insight en (big) data?
Door (big) data en research weten we meer van onze klanten dan ooit. Maar waarom laten organisaties nog zoveel ruimte liggen om de waarde voor de klant en de klantwaarde te verbeteren? Omdat het combineren van kwalitatieve informatie, research resultaten en (big) data in praktijk een stuk lastiger is dan de mooie theorie.
In deze masterclass gaan we dan ook vooral in op hoe elke organisatie een stap kan maken op weg naar een hogere klantwaarde op basis van Customer Insight. Na afloop van de masterclass weet je welke stap voor jouw organisatie het meest effectief is.

Programma
In de ochtend gaan we in op hoe je klantinzicht in een organisatie ontwikkelt en hoe dit leidt tot stapsgewijs tot hogere klantwaarde leidt. Een stukje theorie en methodiek, verduidelijkt met innovatieve cases.
Een groot deel van de middag ga je op basis van een case uit de praktijk in een groepje aan de slag om zelf Customer Insight te ontwikkelen. Indien de ervaringsniveaus op het gebied van CI en (big) data verschillen kan er per groepje aan een andere cases worden gewerkt.

Tijd
09:30 - 17:30 uur in Amsterdam Zuidoost

PE punten
Register Marketeers, Senior Marketing Professionals,  Senior Communication Professionals en NIMA Qualified Lecturers ontvangen voor het volgen van deze Masterclass 10 PE punten.

Investering
De deelnamekosten voor deze Masterclass bedragen € 695. Dit is inclusief:

Meld je aan voor de Masterclass.

Voor vragen kun je contact opnemen met Nicole van Deursen via

Reacties op dit artikel (0)

Dit is een bijdrage van

NIMA

Partner

In het hart van marketing, communicatie en sales

Lees meer over NIMA
Meer van deze partner