door Ogilvy & Mather Amsterdam, partner | 5 januari 2017, 10:49 in Merk & Strategie

Ogilvy Amsterdam lanceert in-house productie-unit CAM DAVID

Ogilvy & Mather Amsterdam, partner | 5 januari 2017, 10:49

Amsterdam, januari 2017 - Met de lancering van CAM DAVID speelt Ogilvy Amsterdam in op de stijgende vraag naar content. In een markt die wordt gekenmerkt door snelheid en kwantiteit is er steeds meer behoefte aan kwalitatieve content, zeker wanneer het gaat om film.

De in-house productie-unit stelt Ogilvy Groep Nederland in staat zelfstandig hoogwaardige video content te produceren. De unit met eigen editors, cameramensen en producers zal worden geleid door Swantje Hoppe. Na een periode van tien jaar bij TBWA, waar ze productie-unit VIDIBOKO opzette, stapt ze nu over naar Ogilvy om CAM DAVID verder uit te bouwen.

‘De behoefte aan kwaliteit is onveranderd gebleven, maar we worden steeds vaker gevraagd sneller en efficiënter te produceren. Dat staat normaal gesproken op gespannen voet met kwaliteit. Door met dit soort producties anders te werken hebben we een manier gevonden om toch een hoogwaardige production value te garanderen.’ aldus CCO Peter van Rij. 

CEO Edgar Molenaars licht toe: ‘Vanzelfsprekend spelen we in op een marktontwikkeling. Het is voor ons erg belangrijk content te blijven produceren waarbij we zoveel mogelijk vasthouden aan de kern van onze merken. Met CAM DAVID zijn we in staat om zonder ruis direct over te gaan tot productie, onze klanten profiteren hiervan. Door een ander proces te doorlopen blijven de kosten beheersbaar.’

De eerste producties van CAM DAVID werden al in 2016 gemaakt. De meest recente is de kerstfilm voor Rabobank, die zowel op social, in de bioscoop en op tv werd gelanceerd.

Rabobank - Best Christmas Ever 40"

Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met edgar.molenaars@ogilvy.com, CEO Ogilvy Groep Nederland, +31 (0)618628928

 

Reacties op dit artikel (0)

Dit is een bijdrage van

Ogilvy & Mather Amsterdam

Partner

Meer van deze partner